13 prosinca 2010

DIY - recikliraj!

Uskoro nam dolazi Božić, vrijeme kad svatko želi pronaći svoj poklončić ispod bora. Većina nas će reči da najviše voli primiti dar koji dolazi od srca i koji je napravljen idejom i rukama onaga tko dariva. Ipak, neki od nas nemaju dovoljno vremena ili kreativnosti da poklon izrade sami.... Nema veze, možete se potruditi i sami ga uljepšati umatajući ga i na taj način dati svoj pečat kupljenom poklonu!
(Mada ovaj cvjetić i sam može poslužiti kao poklon ako mu recimo dodate kopčicu za broš na poleđini)

Evo moje ideje kako to napraviti u par jednostavnih koraka recikliranjem najilonskih većica!

Ideju za ovaj tutorijal pronašla sam na jednom hrvatskom blogu, ali na žalost ne mogu se sjetiti kojem (imala sam link no u međuvremenu sam nosila kompić na popravak pa sam vj. link zaboravila sačuvati).
Sve što vam treba, osim 20ak min vremena i dobre volje, jest najilonska vrećica, papir za pečenje, škare, pegla, malo konca, dugmići i/ili perlice.
Postoje dvije opcije izrade cvijeta kao onog na prvoj slici:
1) Najilon presavijete nekoliko puta, po njemu iscrtate krugove i izrežete ih.
 
Stavite krugove između dva lista masnog papira (meni se pokazalo boljim nekoliko krugova stavit jedan poviše drugog.... mada, dosta ovisi o vrsti najilona) i lagano proći peglom preko njih. Treba paziti na oblik koji želite dobiti i ovisno o tome odrediti jačinu pritiska pegle. Moj prvi pokušaj je ispao kao dole na slici jer sam prejako pritisla po cijelom krugu. Kasnije sam peglom prelazila samo po rubovima krugova kako bi im sačuvala isti oblik. Fora je kako se krugovi ispred vas smanjuju dok prelazite peglom preko njih.
2) Druga opcija bi bila da prvo nekoliko slojeva najilona stavite jedan poviše drugog i onda ponovite gore navedeni postupak - između dva sloja papira i peglati. Tako se dobije veća površina iz koje se naknadno mogu izrezivati različiti oblici, a rubovi se mogu naknadno doraditi laganim, laganim pritiskom pegle. 
Nakon što sam odradila oba postupka čini mi se da je, bar meni, ova druga opcija jednostavnija.
Iskoristila sam i komadiće najilona koji su nastali dok sam izrezivala krugove. Poredala sam ih na papir i prepeglala i dobila sam ovako šareni komad recikliranog najilona koji ću već iskoristiti za nešto.
Ovim postupkom dobijete ustvari čvrši i deblji najilon od običnih većica, a koji je savitljiv i lako se reže nožicama. Kad ste konačno dobili kružiće posložite ih jedan poviše drugog kako vam se najviše sviđa i zajedno ih spojite iglicom i koncem. Ja sam ubacila pučicu na vrh, a vi možete dodati i perlice ili iz debljeg papira ili najilona izrezati ime osobe koje darujete i zaljepiti je u središte cvijeta.
Na isti način sam napravila čizmicu za Isidoru u koju sam stavila poklone - privjesak za ključeve s njezinim imenom, broš u obliku Božićnog drvca i naušnice napravljene od papira (nisu mi se sviđala ova plava srca pa sam ih zamijenila crvenima, ali ih, na žalost, nisam slikala)...

3 komentara:

eda kaže...

Odlično!!! I ja sam negdje vidjela ovaj post pa se ne sijećam, ali ti si to super objasnila...

Drangulije kaže...

Odlican tutorijal :)

Asja kaže...

Hvala na ovom korisnom tutorialu i inspiraciji!