19 svibnja 2011

DIY: Znate li što je motar...

.... ili matar, motrika, morski koper, petrovac, primorski obalac, šćulac, slatki kopar, engl. rock samphire, lat. Crithmum maritimum L.? Ako ste ikad posjetili dalmatinsku obalu sigurno ste na njega naletili, evo, izgleda ovako:
 Izvor Coolinarika
Ove zime sam ga prvi put probala (ukiseljenog) i jednostavno se oduševila. Dobro, ja i inače volim (skoro) sve kiselo i valjda sam svo moguće povrće do sada kiselila (tikvice kisele, zaaakon), ali motar!? Nisam ni znala da se jede!
Jučer sam dobila provjereni recept pa sam tako odvukla dragog u ekspediciju po stinama da mi ga pomogne brati. Uglavnom, ako ste zainteresirani - treba ga brati sada, kroz 5. mj. dok su mu listovi zeleni i mladi i prije nego procvjeta (tako mi je bar teta koja mi je dala recept rekla). Odstranite debele i plavkaste listove, a ostale operite, prokuhajte kratko u vodi. Procijedite i rasporedite na čistu krpu da se prosuše (preko noći). Suhe ih posložite u staklenke i prelite ohlađenom mješavinom vinskog osta i vode (50:50) koje ste prethodno prokuhali. Po ovom receptu ne stavlja se apsolutno ništa osim navedenog, čak ni sol, ali ja ne bi bila ja da nisam malo eksperimentirala pa sam u neke teglice dodala malo papra, u druge anis, u treće mentu i tako....
Nama je od pune dvije vrećice ubranog motara ispalo svega 4 manje staklenke s time da sam najnježnije izdanke ostavila da s njima malo eksperimentiram. Danas je dio njih išao u zelenu salatu, a sutra ću pokušati napraviti umak za pastu.
Evo mojih teglica!
Tila sam ih malo ulipšat pa sam se poigrala s etiketama. Ispale su malo šlampavo, ali neka, meni su isto fora. Ako su i vama evo kako ih napraviti u par foto-koraka:
Za početak vam trebaju škare (dobro bi vam došle i one cik-cak), 2 vrste/boje papira, pečat + tinta, ljepilo za papir, špaga/konac u boji i nekakva posuda (u mom slučaju čep od Nescafea Gold) čiji oblik vam se sviđa i po kojem ćete ocrtati etikete. Mislim da su fotke dovoljno detaljne, a i postupak jednostavan pa nema potrebe da ih dodatno objašnjavam....
Ako želite još inspiracije evo i Sizikine i Asjine ideje za izradu etiketa. 
A ako želite saznati više o ovoj izazovnoj biljčici bacite oko tu i tu
Enjoy!!

Broj komentara: 11:

Monika kaže...

etikete su super ispale :D

Sretno Vrijeme kaže...

Imam staklenčicu motara u hladnjaku, dakle nije mi nepoznat. Ovaj kojeg imam malo mi je prekiseo, no dopada mi se okus i sada si me ohrabrila da napravim sama po svom ukusu makar jednu staklenčicu. Tvoje su prelatke!

{e-sidora} kaže...

ajme, kako slatko, jao jao, mljac za sve - i motartić i ambalažu i sve.

Suzana kaže...

Ja sam s kontinenta i ne poznam biljku ali ti želim čestitati na prezentaciji, receptima, izvedbi. Jako lijepo i efektno!

rea_dxt kaže...

Nikad nisam čula za tu biljku (dobro, možda nije ni čudno, pošto sam iz Slavonije), ali na prvi pogled mi je ličila na lavandu (koju sam baš neki dan kupila u kauflandu i ekperimentalno posadila u vrt sa južne strane da vidim hoće li uopće opstati u našim krajevima).
A teglice u vau! Sad ću i ja takve doma raditi, pošto imamo tisuću pekmeza i džemova i najčešće ne znamo koji je od čega dok ne otvorimo i ne probamo. Lijep rad! :)

Drangulije kaže...

samo nesto radis :)
lepo, lepo... samo napred...
cekam da vidim sta ces jos da smislis ovde na nakiticu ;)

Asja kaže...

za motar nisam nikad čula, ni probala, morat ću ga malo progooglati :) etikete su preslatke!

tina.b. kaže...

Drago mi je da su vam se etiketice svidile, a i ideja o motaru!
Rea, sretno s lavandom (javi rezultate, baš me zanima hoće li preživiti, mislim da ona zahtjeva dosta sunca)! Ovako na slici možda i liči, ali u živo i ne baš, pogotovo ne po mirisu.

Asja, googlaj matar, ja sam bar tako pronašla više info nego pod motar kako ga mi zovemo.

Villa-loredana kaže...

Hvala na ugodnom šetnji, baš sam se načitala i nauživala ideja, pozdrav, navratiti ću opet. Loredana

A... nakit kaže...

ideja ti je super, kod nas u primorju baš i ne znamo za motar, barem ja, etike su super ispale, nice...

tina.b. kaže...

Bok Loredana! Svakako bi mi bilo drago da opet navratiš ;))

A...nakit, vjerujem da bi ga se i kod vas našlo. možda pod drugim imenom ;)