16 ožujka 2012

TuTIĆ petkom: DIY pečati

I ovaj petak se igramo silikonskim ljepilom samo što ovaj put umjesto okvira radimo pečate. Zanima vas kako?

Za ovaj tuTIĆ trebat će vam silikon ( može biti i u boji), komad čvrste i ravne podloge (ja sam koristila pleksiglas, a poslužit će i nešto što možete pronaći u kući poput stare daske za rezanje ili tvrđi karton poput korica fascikle), špatula, kuhinjska prijanjajuća folija, škare, super brzo ljepilo i par čepova ili daščica (zapravo iskoristite bilo što na što biste mogli zaljepiti pečate).
 Za početak oko podloge obljepite foliju. Nastojte da ima što manje nabora.
Iscurite poveću količinu silikona na foliju na podlozi. Preporučam da dignete onaj čep s vrha koji kontrolira količinu silikona koji izlazi jer će vam tako ići brže.
Špatulom poravnajte silikon. Nastojte da bude što pravilnije/ravnije.
Ja sam pustila silikon preko noći da se osuši, bit će mu dovoljno nekih 10ak sati. Kad se osuši sam će se vrlo lako odvojiti od folije, nešto poput maske za lice. Ovaj dio je zabavan :)
Običnim (ili neobičnim) škarama izrežite željene oblike. Ovaj dio najviše ovisi o spretnosti onoga tko drži škare. Ne znam što to točno govori o meni jer sam napravila samo srca, u nekoliko veličina, i par zvjezdica. Mislim da bi lakše i preciznije bilo izrezivati oblike dobrim skalperom (kojeg ja nemam - hm, moram to zapamtit pri idućoj posjeti kojem hobi dućanu ili papirnici).
Brzim ljepilom zaljepite srca na podlogu i ne dirajte ih bar 10ak min, dok se ljepilo dooobro ne osuši. Pazite da zalipite onaj dio koji je neravniji, odnosno da onaj pravilni dio ostane s vanjske strane spreman za tintu. I to je to! Pečatirajte :)
Pa nisu loši, zar ne?! Silikonska podloga ostavlja zanimljivu teksturu... Nisam imala puno vremena za igru, ali probat ću napravit još par srdaca s rupicama (mislila sam ih napravit s onom malom spravicom s kojom se buše rupe na koži) ili na pruge. Možda vi imate koju ideju što izrezati?

23 komentara:

Suzana kaže...

Hm, ovo mi se čini jednostavnije i efektnije od pečata na bazi gumice za brisanje. Probat ću jednom.

Drangulije kaže...

Zanimljiv tutorijal... Hvala na njemu :))
Ne znam samo da li bi sa ovom tehnikom mogli neki detelji da se izradjuju, recimo na samom srcu (neke vijuge i slicno)...

Ja sam pokusala da radim sa linoleumom pecate i nisam uopste zadovljna. Mislim da je problem to sto nemam kvalitetan alat...

Mozda se jednom usudim i ovako nesto da pokusam. :)

tina kaže...

ovo je ludilo,hvala na tutiću :))

Vessna kaže...

baš je dobar "tutić" :)

Unique Hrebina kaže...

odlična ideja... i super tutić

slaja kaže...

odličan tutić i super ideja, definitivno ću isprobati :)

Sanjushka kaže...

aaaa, odlično, već dugo razmišljam da napravim pečat sad hoću sigurno, super!thx.

Sanjushka kaže...

aaaa, odlično, već dugo razmišljam da napravim pečat sad hoću sigurno, super!thx.

mmm.... kaže...

Super tuTIC :D Proljetni pozdrav iz Sarajeva :D

jednababaroga kaže...

super ideja, moram ovo probati, i imam skalper :d

jednababaroga kaže...

super ideja, moram ovo probati, i imam skalper :d

Sonaj kaže...

Odlično!Morat ću probati.Imam sav pribor , a tebi puuuno hvala za ideju!!!:)):))

Goge kaže...

Odlična ideja. Hvala.

naldor kaže...

nice! definitivno cu isprobat :)

Rea kaže...

Fenomenalan tutorijal!! Oduševljena sam i tebi jako, jako zahvalna na ovome! Čitajući tvoj blog uviđam koliko sam zapravo nekreativna. :)

tina.b. kaže...

Drago mi je da vam se tuTIĆ sviđa!

@ Drangulije - Meni je ideja za ovakve pečate sinula slučajno, dok sam radila onaj okvir za slike, tako da se nisam puno igrala s oblicima. Ali ostalo mi je poprilično silikona, a baš sam jučer kupila novi skalper pa sam se mislila malo okušat u rezuckanju... mislim da dobar alat može činit značajnu razliku

@Rea - ne bi volila da se radi mog bloga tako osjećaš! Ja sam čvrstog uvjerenja da u svakoj osobi čuči mali kreativac koji iskoči na površinu kad-tad, možda baš kad se najmanje nadaš... Ne mora se pokazati u DIY projekatima, ali ima još puuuuno stvari u kojima možeš bit kreativna, od kuhanja do igre s djecom. Nije sve za svakoga, ali svatko ima nešto u čemu je dobar!

jednababaroga kaže...

pozvala sam te u izazov, pa svati na moj blog

an. kaže...

Savršeno!!!!

Olija kaže...

Daj me nemoj zezat! ODLIČNO! Jedva čekam da ih napravim. Jako jednostavno! Hvala ti!

Pozdrav!

Creative corner with Nina kaže...

Super ideja... Moram se i ja prisiliti da napravim pecat, stalno govorim sad cu, sad cu... :))A i cini mi se jednostavnije od gumice!

Anamarija T kaže...

Ja sam dosad vidla DIY tutorijal sa recimo nekom mekšom gumicom za brisanje, pa izrezati za pečat... ali to može bit još nespretnije nego ovo! Ovo se čini lakše!:)

Branka kaže...

Da li ste probali umjesto skalpelom oblike izrezati modlima za keksiće?...cookie cutter? Voljela bih čuti iskustva ako netko je?
Inače, super tutorijal. :)

tina.b. kaže...

Bravo Branka, to mi nije palo na pamet, al' mislim da bi moglo dobro funkcionirati! Odlična ideja!