06 travnja 2012

TuTIĆ petkom: bojanje jaja ili piši propalo!

Do sada je mnogo tuTIĆa nastalo u hodu, znači kad bi nešto radila što nisam nikad prije slikavala bi korake i nadala se najboljem. To najbolje nije uvijek bilo vrhunsko, ali prolazno uvijek. Ne i danas, ne i danas!

Za jednu kreativu osobu, a kažu mi da jesam među njima, ove blagdanske stvari poput kičenja bora za Božić ili ukrašavanja jaja za Uskrs mi nikad nisu bile jača strana. Naprotiv. Mislim da za to nemam dara. Današnji pokušaj bojanja jaja to je i dokazao.
S obzirom da sam ipak slikavala korake, a rezultat je očajan, šteta da slike propadnu. Usput, ova tehnika drugim ljudima savršeno dobro uspijeva. Ne znam u čemu sam ja pogriješila.
Dakle, zamislila sam jaja obojati prirodnim putem - korom od luka za nježno crveno/narančastu nijansu (moja baba je ovako bojala jaja i uvik su bila savršeno tonirana), metvicom za zelenu i sokom od cikle za roskastu. Doma sam našla neku trakicu od umjetnog materijala i njome omotala jaja, a onda jaje zajedno s trakicom stavila u čarape i tako u navedene pripravke. Kuhala sam ih u tim tekućinama 15ak min i pustila da u njima odstoje nekih 5-6 h.
 Izvadila sam ih i odmotala i umalo zaplakala. Evo što sam dobila:
 Jedno, možda dva se mogu izvući, ali ovi ostali ... :( Mislim da mi je bila greška što sam stavila duplu čarapu i što ih nisam pustila da se osuše pa ih onda vadila iz čarapa. Ne znam. Da li ih itko drugi ovako boja, u čemu je štos??
Ovi ostali idu na preuređenje Marininom tehnikom iz Do!tsa! Ako budem zadovoljna editirat ću post i nadodat nove slike.

Žao mi je curke što je tuTIĆ ovaj petak neuspješno završio, ali na žalost nemam vremena radit novi jer me čeka još puno posla po kući koji sam zbog (glupih) jaja zanemarila! Fuf!

Edit: Nakon 2 sata bojanja i crtkaranja uspila sam ova gore jaja koliko-toliko spasit. Ne kažem to jer mi se ne sviđa kako su ispali, dapače, nego jer sam jedno jaje razbila u prvoj fazi bojanja (sloj temeljne bijele boje), drugo (zeleno) sam razbila nakon što sam ga poslikala tako da se ekipa svela na samo 4 jaja. Kad te ne ide, bolje se ostavi - to bi bila današnja pouka!
 Mislim da ću iduća jaja bojat tek kad budem imala dičicu u kući....

Broj komentara: 11:

My Perfect Lounge kaže...

Bojila ih i ja ovako nekad davno pa evo do cega sam dosla sistemom greske : skuvana jaja obojim u ,recimo, zuto (15 min u duploj kolicini boje)izvadim na salvetu i onda rotiram (da ne ostane fleka od cedjenja. Onda dodam motiv i umotam ih u one najtanje svilene carape (samo jedan sloj carapa)pa ih spustim u neku kontrastnu boju. Kuvam jos 15 minuta, izvadim i ostavim da se cedi. Posle nekih 10 minuta skinem carapu i premazem ih uljem (ili pospem onom sitnom solju). Nadam se da sam ti bar malo pomogla ;)

Sonaj kaže...

Nemoj se žalostiti!Bit će još jaja.
Kada bojam u ljusci od luka , super ispadnu ali ih kuham sigurno sat vremena i ostavim preko noći u toj vodi.Nisam ti ni ja bolje prošla!Probala sam po prvi puta bojati voskom, katastrofa!!!Probala sam staviti u čarapu-polupala pet jaja!!!Ovi u luku još stoje, pa ćeš sutra vidjeti rezultat , a i ja skupa s tobom!!!
Sretno s ostalim jajima i sretan ti Uskrs!!!

Misty kaže...

Ma ajde, ionako se sva pojedu na kraju (ako ih kao ja skuhaš pa bojaš).

Moja su isto ispala totalno nešto deseto od onog što sam planirala - ja htjela pastelne boje pa stavila u žutu prvo, boja se hvata 10 min jedva ispalo žuto.. Iza toga stavim u zelenu, 30 sekundi nakon izvadim ono jaja skoro crna -.-' Pa sad ti znaj. A ista marka boja.

tina.b. kaže...

Vidim da nisam jedina koja muku mučim s jajima. Al' nisam se predala, imam i ja svog konja za utrku ovaj Uskrs! ;)
Hvala na savjetima i podršci!

Sanjushka kaže...

Gle,jaja su ti baš dobro ispala,uopće nisu loša. Nisam još probala tako bojati jaja ali moja mama je puno puta i nisu joj uvijek ispala jednaka. I baš dobro da nisu ista,svako jaje ima svoju priču.

bensedin art kaže...

Ajd' i ja da dodam:
-uvek biram tamna jaja
-nema potrebe za duplom čarapom
-čvrsto ih vežem
-kuvam ih ca. pola sata do 45 min. u lukovini (računam od kada voda počne da ključa)
-za dvadesetak jaja, koristim ljuske od desetak glavica luka (malo većeg)
-jaja moraju da budu stara najmanje desetak dana
-budu odlična:)))

Sandra Z kaže...

Nemoj biti žalosna. Probala si ... a večina ih je ispala baš dobro. A editirana jaja su jako štosna.
Nisam nikada probala bojati jaja ovom tehnikom. U tom području sam totalno nekreativna. Gotove boje rade... užas jedan, znam.

Lijep pozdrav :))

Drangulije kaže...

Moja mama radi istom ovom tehnikom, s tim koristi neke zanimljive oblike trave (travke, kako ih zovemo), listice i cvetice, i ono sto znam jeste da se uvek sve to malo pomeri iako je vezano u carapi, pa se sve vidi duplo :)
S druge strane, moja tetka, mamina rodjena sestra, radi isto tako i bude besprekorno. Moram je pitati u cemu je caka, ali verujem da je to do nacina vezivanja te carape :)

Tatjana kaže...

Ma meni su i tvoja jaja lijepa...ako ništa drugo,barem će ti njihovo pripremanje ostati u sjećanju ;)

MICE TORBICE kaže...

I meni su baš simpa ispala...A trebaš puuno ljuski od luka i jako čvrsto vezati čarapu da dobro prione uz jaje-ja sam uvijek tako bojala jaja ali sam stavljala razne travčice i na kraju namazala slaninom da se sjaje i onda su tako stajala u košarici kao ukras...

tina.b. kaže...

hvala curke na komentarima, savjetima i utjehama! Uskrs je završio, jaja su se podjelila, ona slomljena su se pojela i tako.... dogodine ćemo iskušavat druge tehnike!