11 rujna 2012

Gastro kuTIĆ - galette s bananama

Ovu jesen ću bit nezaposlena, ali to ne znači da nemam namjeru raditi. Za početak, moram vrime, kojeg ću očito imat na pretek, organizirati bolje (nego lani). To znači manje kukanja, više akcije! A znači i stavit na papir neke ciljeve i svako toliko ćirnit među zapisano da vidim kako mi njihovo ostvarivanje napreduje.

Jedan od ciljeva koji je već postavljen jest poradit na gastro rubrici na blogu. Odlučila sam jednom sedmično kroz cilu jesen i zimu napraviti nešto što nisam spremala nikad prije i o tome postat. Već na čekanju imam listu recepata koje želim isprobati od razno raznih namaza, preko kolača, glavnih jela do džemova!

Za početak jedna pita, ili točnije, galette s bananama.
Originalni recept za galette sam pronašla na Aninom blogu Steamy, creamy...., ona ju je radila s đenerikama.
Prvi put sam je radila s breskvama točno po njezinom receptu - pojela se prebrzo da bi slikala. Drugi put sam je radila sa šljivama i kupinama, a u tijesto sam dodala malo običnog šećera.


A onda sam napravila treću, s bananama, s kojom sam najzodovoljnija, a recept sam malo više modificirala. Dakle, evo moje verzije Aninog kolača....
TIJESTO:
200 g brašna
125 g masla
35 g grisa (pšenične krupice)
40 g zobenih pahuljica (mljevenih)
2 žlice maka
2 žlice šećera
1 vanilin šećer
1 jaje
2 žlice (hladnog) mlika


Tijesto radite ko svako drugo prhko tijesto - pomiješate suhe sastojke i u njih dodate maslo izrezano na komadiće. Prstima razradite maslo tako da dobijete mrvičastu konzistenciju u koje onda umiješate jaje razmučeno s mlikom. Umijesite tijesto. Ako vam se još uvik mrvi onda dodajte još malo mlika da se sastojci bolje povežu. Tijesto zamotajte u nailonsku foliju i stavite u frižider dok napravite punjenje.

PUNJENJE:
5-6 zrelih banana
2 vanilin šećera
1 žlica šećera
1limun
cimet (količina po želji)


Banane narežite na kolutiće jednake debljine. Umiješajte u njih sok od limuna (moj je bio stvarno sočan, tako da ako vaš nije slobodno dodajte još jedan). Pospite šećerom i cimetom, dobro promiješajte i pustite da odstoji 10ak min u frižideru. Inače, limun stavljate da banane ne pocrne, ali i da ne bi sve skupa bilo preslatko.


Na papir za pečenje razvljajte tijesto na cca 0,5 cm debljine. Na njega slažete banane u krug (počmite od vanjskog ruba prema unutarnjem), ali tako da ostavite prazno cca 2 cm od ruba tijesta. Kad ste završili sa slaganjem presavijete rub tijesta po bananama. Zatim u banane izlijete sok koje je voće pustilo i pospete s jednom šećer vanilijom. Stavite peći na nekih 180 °C dok tijesto ne porumeni (možda nekih pola sata).


Tijesto je super jednostavno za napraviti, a varijacije na temu su nebrojene. Sastojke prilagodite voću koje slažete na vrh.... recimo meni bi uz banane pasalo i malo mljevenih lješnjaka u tijestu, ili čak koji komadić čokolade, uz breskve cimet ili kokos, uz jabuke orasi... Uz pečenu pitu možete nabaciti i kuglu sladoleda od vanilije...mmmmmljac! Malo se poigrajte i javite dal je i vama bilo u slast (kao nama)! A. je oduševljen ovom pitom i pravo je čudo da sam uspila ugrabit jedan trokutić prije nego se on bacio na ostatak

Broj komentara: 10:

nives kaže...

ovo sam već pravila s šljivama jako je fino a s bananama bi htjela probat pozzzz

Renata kaže...

Izgleda super, svakako moram isprobati.

jubistacha kaže...

Oh, ja volim prhko tijesto s nadjevom u svim kombinacijama... Odlična ti je ova jesenska odluka!

Drangulije kaže...

Odlicne varijacije na temu :)
I ja sama volim da se igram sa vec isprobanim receptima, i menjam ih :)
Uglavnom sam i zadovoljna promenama.

tina kaže...

ozgleda super pa vrijedi probati

Marinica kaže...

Izgleda jako fino! Fotke su ti super :)

jednababaroga kaže...

Super izgleda. Mislim da cu je i ja probat napravit

Jackie kaže...

super izgleda, fotke su mrak!

tina.b. kaže...

Hvala vam svima na komentarima :***

Renata i Nives - definitivno probajte. Banane su super sočne u ovoj kombinaciji!

Jubistacha - moram priznat da je jesenska odluka donešena dijelom i zbog tvojih recepata! Neki dan sam baš prpala po tvojim starim receptima i našla sam ih par koje želim isprobat!

Drangulije - sa slatkim manje eksperimentiram nego sa slanim jelima pošto nemam puno iskustva. Uglavnom se još uvik držim jednostavnijih recepata (a samim time i varijacija na temu:)

Isidora kaže...

prava mala kuharica! ja sam za kolače tudum, u biti, znam ispeći one gotove Ledove štrudle i to je sve. a fotke su ti ajmeeee. super.