03 listopada 2012

Gastro kuTIĆ: Balančane u ulju

Mama od dragog sadi valjda sve moguće vrste povrća. Zbog suše ove godine tikvice nisu baš najbolje rodile pa smo na žalost morali preskočit kiseljenje (ako ih niste ovako jeli nemate pojma što propuštate!), ali zato su balančane dobro rodile! Iako volim balančane pomisao da ih jedem svaki dan kroz 10 dana me nije baš razveselila pa sam onda dio roda odlučila staviti u ulje.


Malo mi je teško odrediti normative za ovaj recept pošto je rađen od oka, ali recimo otprilike ovako....
PEČENE BALANČANE U ULJU  
(S ČEŠNOM I ČILI PAPRIČICOM)

7 balančana (patlidžan)
vezica svježeg petrusimena (peršin)
1 veća vezica svježeg bosiljka
4 režnja češna (češnjak)
2 čili papričice
sol
maslinovo ulje - količina po potrebi


Za početak ogulite balančane i narežite ih na ploške iste debljine, cca 0,5 cm. Ne smiju biti pretanke. Rasporedite ih na pleh i posolite.
U mužaru usitnite petrusimen, bosiljak i česan. Ja sam ovaj put koristila multipraktik pošto mi mužar nije dovoljno velik za ovu količinu začina. Dodajte malo maslinovog ulja da vam bude lakše raditi. Na ovaj način ste zapravo dobili pesto. 


Ja sam radila dvi verzije - meni bez papričica, a dragom sa pa ako i vi želite imati dvi kombinacije začina onda pola pesta odvojite u manju posudu, a u drugu polovicu dodajte čili papričice i sameljite. Ako volite ljuto slobodno sameljite i sjemenke pošto one i jesu najljuće.

Nakon 15ak, 20 min balančane bi trebale pustit vodu. Svaku lagano pritisnite papirnim ručnikom ili čistom krpom tako da skupite vodu. Zatim na gril tavi ispecite balančane. Možete ih peči i bez ulja, tako će ostati tvrđe. Kako ih ispečete tako ih slažite u staklenku i to tako da složite jedan red balančana i po njima rasporedite malo pesta. Tako nastavite do vrha tegle. Slobodno malo pritiščite balančane kako ih slažete tako ćete istisnuti zrak. Kad ste došli do vrha vrijeme je za ulje - ulivajte ga lagano i to tako da malo udarate staklenkom o radnu površinu kako bi se izbili balončići zraka.... Bitno je da na vrhu ima dovoljno ulja. Kad se ohladi poklopite i stavite u hladnjak.


Treba im bar par dana da ostanu u ulju, a jesti se mogu i do nekoliko mjeseci - bitno je samo da su uvijek potpuno potopljene u ulju. Fora je što i ulje možete iskoristiti nakon što ih pojedete, npr. za začiniti salatu ili lešo patate (krumpir).
Ovako spremljene balančane odlično funkcioniraju kao prilog uz pečenje ili čak ribu. Mi smo ih prošle godine radili prvi put (doduše, lani smo ih pekli na gradelama, ne na gril tavi, ali dobro....) i tko god ih je probao bio je oduševljen! Nadam se da ćete i vi pokušati :)



Broj komentara: 7:

maslinka kaže...

Ovo mi zaista fantastično izgleda i moram praviti...

Andjela kaže...

Au, krenula mi voda na usta :D

Nika kaže...

Ovakve balančane su super. Ja ih pečem u pećnici (zbog jednostavnosti), a ovdje mi se sviđa i tvoje "pakiranje"!

Villa-loredana kaže...

Dobar tek tijekom zime, i ja ih radim po tom receptu. Pozdrav. Loredana

tina kaže...

nisam velik ljubitelj balancani

Asja kaže...

Stvarno izgleda primamljivo :)

Đolić Livada bb kaže...

Taman ih imam 10ak danas ubranih, ludilo recept. Javim ti kako mi je ispalo! :)