25 listopada 2012

Gastro kuTIĆ - polpete od šampinjona


Volite li gljive? Zapravo, bolje bi bilo da napišem 'volite li šampinjone?' jer zapravo s ostalim gljivama i nemam previše iskustva pošto ih na svoju veliku žalost ne znam brati (ako ima koga na Pelješcu tko zna i tko bi me vodio sa sobom u branje nek mi se javi), a u našim dućanima i nema za kupiti onih divljih, ne uzgojenih.

Moj dragi obožava gljive, ali doslovno obožava, a ja sam više među onim neutralnima - mogu ih pojesti, ali da ih obožavam i ne baš. Barem je tako bilo dok ih nisam odlučila isprobati u nekim, za mene, novim kombinacijama.


POLPETE OD ŠAMPINJONA

15ak manjih ili 6-7 većih šampinjona
manja glavica luka
česan - po želji i ukusu
pola jabuke (kisele)
pola vrećice parmezana
bilo koji meki sir (ja sam koristila edamec) - količina je okvirna, recimo 5-10 dkg
soja sos
sol
papar
2 bjeljanka
kap, dvije maslinovog ulja
šaka zobenih pahuljica
krušne mrvice
maaaalo đumbira

Originalni recpt je s Coolinarike no ja sam ga malo doradila po svom guštu. Ono što mi najviše u originalnom receptu šmeka jest da se polpete peku, ne frigaju se u ulju kao većina ostalih polpeta na koje sam naletila. 

Izrada je zapravo poprilično jednostavna - sitno isjeckate gljive pa im redom dodavate sve ostale sastojke (jabuku narežite na sitne kockice baš kao i luk i sir i tako ih dodajte smjesi). Krušnih mrvica dodajte tek toliko da vam omogući izradu okruglica, odnosno polpeta. Kad ih oblikujete stavite ih na pleh za pečenje obložen pak papirom i stavite u peć na nekih 30ak min, dok ne porumene. I to je to!

Uz polpete sam još napravila i male uštipke s gljivama.... taj recept sam također pronašla na Coolinarici samo što sam ga ja radila bez vegete pošto je ne koristim, a u smjesu sam dodala 2 žumanjca koja su mi ostala od izrade polpeta i čini mi se da su dali malo više okusa nego da sam ih radila bez.


Tako pripremljene gljive sam poslužila s rižom i umakom od celera. Inače celer koristim samo kada kuham juhu, ali gledajući Masterchef (epizodu izazova kuhara, gostovao je neki chef Ante) ponukalo me da ga pokušam iskoristiti i na drugi način. U toj epizodi nisu baš spomenuli sve sastojke i način pripreme pa sam pokušala sama popuniti rupe ;) 

Celer se izreže u male komadiće i onda zapeče s par kapi maslinovog ulja u foliji. Nakon cca 20ak min pečenja, celer se izvadi iz folije i stavi skuhati s malo povrtnog temeljca. Kad je potpuno mekan doda se slatko vrhnje, malo petrusimena i sve se dobro smiksa! Odlično ide uz ovu kombinaciju s gljivama!


Javite kako su ispale vaše polpete ili umak ili uštipci :) I u slast!!

Broj komentara: 9:

nives kaže...

kako neobično izgleda jako fino

Suzana kaže...

Boje na tanjuru su super efektne, vrijeme je ručka i baš bi probala tako nešto.

Renata kaže...

Sve izgleda tako fino.:)
Fotografije su ti super..

Marinica kaže...

Tanjur ti izgleda perfektno!

Agnello kaže...

odlično izgleda ova tacna, fotke kao za magazin

Asja kaže...

obožavam gljive, morat ću isprobat!

Romana kaže...

Ako ništa drugo, šampinjoni su provjereni, bar ti u trgovinama. :) Jelo izgleda jaaaaako fino, valjalo bi ga isprobati.

Drangulije kaže...

Ma sto ja volim da kazem- sve je lepse kada se przi u ulju :) Hahahaha, onako ne bas zdravo :) ali sta je tu je :)

tina.b. kaže...

Hvala curke na komentarima :)

Sizika - ipak malo pretjeruješ, magazin?! Ali hvala, hvala :*

Biljana - ma ne zazirem ni ja od friganog, dapače, pohane gljive su mi redovita prehrana... ali ove pečene polpete su stvarno perfekcija, bar meni, Probaj pa javi dal' si zadovoljna ;)