14 studenoga 2012

DIY preuređenja interijera (part I)...

... ili kako sa što manje novca od ovog:


napraviti ovo:


Kroz ovaj i još jedan post odlučila sam podilit s vama svoja iskustva u preuređivanju prostora, dati vam par savjeta kako ne bi ponovili moje greške (ukoliko se odlučite za sličan pothvat) i napisati koliko je novaca bilo potrebno za ovakvu transformaciju (virujem da vas većinu to zanima).

Dakle, krenimo redom, par savjeta prije nego krenete s preuređivanjem:

- bilo bi idealno da za početak imate što jasniju viziju kako želite da budući prostor izgleda - izmirite prostor i namještaj koji bi mogao doći unutra i onda sve skupa skicirajte kako bi bolje vizualizirali konačan izgled prostorije

- imajte u vidu svoje mogućnosti i u skladu s njima PLANIRAJTE radove - zapitajte se: koliko novca mogu potrošiti, koliko slobodnog vremena imam, koje poslove mogu napraviti sam, a za koje trebam pomoć i sl.

- sve poslove koji vas čekaju stavite na papir i napravite raspored njihove provedbe u djelo i drž'te ga se! Dragi i ja smo s preuređenjem započeli još u 9. mj., a tek sad posao privodimo kraju - dosta vrimena smo izgubili jer smo skakali s jednog posla na drugi. Moj vam je savjet da se  držite plana i programa što je više moguće - iako je to možda protivno vašem karakteru virujte mi da će takav način rada dati bolje rezultate!

- očekujte neočekivano! Morate biti svjesni da ne možete planirati baš sve i da postoje faktori na koje ne možete utjecati. Npr., u planu ste stavili pituravanje u utorak, a eto baš u utorak puše jugo i pada kiša - jasno da po takvom vrimenu ipak nećete pituravati, ali zato možete napraviti ono što ste možda planirali raditi sutra, ili prekosutra! Prilagodite se!

A sad malo o iskustvima.....
Kao što sam rekla, mi smo s preuređenjem počeli krajem 9. mj. i jedino što smo znali da za početak treba isprazniti sobu, stvari iz nje staviti..... negdi......! Samo na to smo izgubili sigurno kojih tjedan dana (i još nas neke stvari čekaju da im nađemo misto). Kad smo ispraznili sobu skužili smo da su zidovi u lošijem stanju nego smo očekivali i da nas čeka dosta struganja, gletanja i pituravanja i na to smo potrošili idućih 10ak dana! Za takvu vrstu poslova dobro je imati mušku ruku, moj A. je tu bio značajan faktor - da nije bilo njega još bi strugala zidove! Ako ste u ovoj fazi - zovite prijatelje, poznanike, suside, rodbinu - sve koji bi mogli pomoći! Ubrzajte ovu fazu koliko je god to moguće jer možete imati osjećaj da ste zapeli u prašini! Nakon struganja 5-6 slojeva stare piture morali smo većinu zidova gletovati, a nakon što su se posušili smo ih piturali. Dvi ruke piture su bile dovoljne. U pituru smo stavili sredstvo koje se zove Allcat, nama se pokazalo kao dobro protiv pljesni i gljivica, a fala Bogu njih ima dosta po starim kućama kao što je naša.

Sad, zabavni dio..... što staviti u sobu i kako je napraviti maksimalno funkcionalnom?
Za jedan dio sobe sam unaprid znala kako želim da izgleda - velika radna ploha od jednog zida do drugog sa ladičarima na kojima će biti peruni umisto ručki. Imala sam već i boju i točkice na pameti.... Skicirala sam izgled, A. se potrudio da napravi ono što sam zamislila. Koristili smo jedan ladičar koji smo već ranije imali i po njegovim mirama napravili još dva takva. Za njihovu smo izradu koristili ivericu koju je dragi našo na otpadu (trebala bi ode napomenuti da A. ima jedno nazovimo ga skladište/radni prostor u kojem k'o hrčak skuplja sve na što naleti na otpadu pa tako se tu nađu rasklimane stolice, škripave postelje, zakržljala vrata, rastavljene kuhinje .... koji su se ovom prilikom pokazali ko pun pogodak). Radna površina je napravljena od starih vrata.


Iako je takva iverica bila u dobrom stanju bilo je teško nagoditi da lica škafeta (ladica) budu ista i da rubovi na njima budu obrađeni pa smo taj dio dali rezati. Napravili smo to u jednoj firmi koja je najbliža Pelješcu (ne želim reklamirati, pa ako nekog zanima može se javiti na mail), dali ih raditi u jutro i do podne su bili gotovi!

Boje za koje sam se odlučila vidite i sami....


Bi(je)la je neki obični lak za drvo i metal, koristili smo više marki, a ovu mentol zelenu smo dali zamješati. Odlučili smo se za kvalitetni dvokomponentni lak kojim se inače bojaju auta. Jest skup, ali nije nam ga trebalo puno (pola litre) pa nismo željeli riskirat da se boja digne s iverice. Inače je bojanje iverice poprilično komplicirano pošto bi je prvo trebalo strugati, pa stavljati pripremni premaz i tek onda lakirati - mi smo odlučili riskirati i te faze preskočiti i pituravati direktno na ivericu.

Sutra nastavljam.....:D

p.s već drugi post koji je planiran! Go Tina, go!







Broj komentara: 8:

Goge kaže...

Napravili ste odličan posao. većina nas mašta o ovakvom prostoru dok svakodnevno spremaju stvari s kuhinjskog stola.

nicki kaže...

prelijepo , ja sam nova u bloganju pozzz

Drangulije kaže...

:) odlican post :)

nives kaže...

odličan post

Sonaj kaže...

Jako volim slikice prije-poslije jer ponekad zaboravimo kako je to PRIJE izgledalo.Ovo kod tebe je apsolutna i potpuna preobrazba da čovjek ne vjeruje vlastitim očima što se sve od jednog prostora može napraviti uz malo manje novaca , a puno odličnih ideja,posla i radova:)))Go, Tina, goooo:) Čekam vidjeti kako je to izgledala nova faza !

Sonja kaže...

Evo, odličan primjer da se planiranjem može ne samo odlično urediti soba, već i pisati postove češće nego obično. Super :)

Asja kaže...

Svaka čast, napravili ste pravo čudo!

tina kaže...

fantastično,svaka čast!