05 prosinca 2012

TuTIĆ: DIY bow tie

Ne znam kako vi stojite s darivanjem muškog dijela obitelji, ali meni je za njih najteže kupovati poklone! Prvo) stvari koje njih zanimaju tipa alati i auta mene ne zanimaju i o istima uglavnom ne znam ništa pa ne znam što kupiti a da ne pogriješim, drugo) sve i da hoću kupiti alat (ili dio za auto) kupila bi neki koji valja, a takvi su obično skupi - s obzirom na br. poklona koji moram kupiti svakog Božića ne mogu si to priuštiti (min. 11 ako ću kupovati 1 poklon po paru), treće) do sada sam ispucala sve sitnicr tipa čarapa, šalova, rukuvica, maketa autića, dezodoransa i sl. gluposti i ponestaje mi ideje! S ženama je to puno jednostavnije - komad nakita ili ukras za kosu uvik prolazi!

Ako imate istih problema, a umjesto tipa koji voli alate i aute u kući imate kicoša ili Tolju :) evo ideje kako mu napraviti oriđiđi poklon! Što je najbolje, ako mu se poklon ne svidi ima načina kako da ga iskoriste za sebe!


Dakle, curke, danas radimo leptir mašnu u dvije boje! Treba vam dva komplementarna materijala (po bojama, ali i po debljini i sastavu), PEGLA, šivaća mašina, botun, komadić tanke lastike, par batučica, ravnalo i naravno igla i konac :)
Za početak izrežite materijale na otprilike ove dimenzije:


U mojoj verziji izrade mašne najvažniji alat će vam biti pegla pošto ćete s njom napraviti dobar dio posla. Za početak, kvadratni komadi od kojih će zapravo nastati mašna opeglajte tako da pravu stranu okrenete prema dole, zatim rubove presavijete cca 1 cm prema unutra, dakle prema krivoj strani materijala. Prvo napravite jedan kvadrat, a onda uspoređujući s njim opeglajte drugi kvadrat.


Manji pravokutnik će vam služiti za centralni dio mašne kroz koji ćete provuči i mašnu i ovaj dio koji će ići oko vrata. Njega peglom presavijte tako da duže bočne stranice opeglate cca 1 cm prema unutra. Zatim ga opet presavijte točno po pola pazeći da vam se vanjski rubovi fino preklapaju. Dužinu ćete odrediti po debljini mašne (prvo prošijte dio koji čini fjok i dio oko vrata, to dvoje zajedno prolazi kroz ovaj dio)


Ovaj dio koji će ići oko vrata sam ja radila proizvoljno, zapravo sam izjerila svoj vrat i nadodala koji cm. Bilo bi najbolje kad biste mogli izmjeriti vrat osobe za koju radite mašnu ili bar izmjeriti ovratnik od neke majce koju nosi. I njega presavijate kao ovaj manji centralni dio samo što ćete još presaviti i kraće bočne stranice i odrezati im kantune (kao na slici ispod).



Kada sta napravili linije za dio oko vrata uzmite komad manje lastike i batučicom ga umetnite za jedan kranji dio.



Batučicama prođite preko svih spojeva da bi vam bilo lakše prošiti. Šijte što možete bliže vanjskom rubu spojeva.

Kada budete gotovi trebali biste imati ovo:


 Fjok ćete napraviti tako da kredom naznačite sredinu materijala i po toj crti širokim bodom prošijete iglicom i koncem.


Sada spojite sve dijelove i to je to!


Vjerojatno postoji više načina kako sašiti ovakvu mašnu, i vjerojatno postoji onih jednostavnijih, lakših i profesionalnijih, ali ponavljam, ja sam potpuni laik kad je šivanje u pitanju i ovo je način na koji sam je ja radila. Na blogu Lilla Indigo imate sličan tutorijal, možda vam bude zgodniji.

Dobro, da ne duljim, nagovorila sam dragog da je proba :)


Nije on baš tip koji bi nosio ovako nešto, ali super mu stoji, zar ne?!

A evo kako je vi možete iskoristiti i nositi!


Ako je radite u verziji trake za kosu treba vam veća traka ili, kao ja, nadodajte lastiku za kosu. Taj dio će ionako prekriti kosa i neće se vidit.


Možete i izvuči ovaj komad koji bi trebao ići oko vrata i zakačite običnu zihericu i imate i broš! Definitivno multifunkcionalan poklon u kojoj god verziji, muškoj ili ženskoj!

Broj komentara: 6:

Sonja kaže...

Eto, baš si praktična!
Unaprijed napraviš mašnu da paše i tebi, pa ako mu nije po volji...
Ideja je odlična :)

urbanikus kaže...

kakva mačka i kakav macan (ona crno-bijela fotka je svjestka). mašna je odlična.

Suzana kaže...

Divan tutić-vrijedi isporbati :) :) :)

eda kaže...

Multipraktik tutorijal!! I sve jasno da ne može jasnije, pogotovo za krojačke amatere kao ja:)
Iako nisam sigurna u reakciju moje bolje polovice na ovakav poklon, vjerojatno bi se zbunjeno počeškao po glavi, spremam ovo za vlastite potrebe:)
p.s. zbilja ste prekrasan par!!!

tina.b. kaže...

Hehehe, mislim da ću ga još možda i uspit nagovorit da je stavi za ponoćku ;)
A ako ne, nosit ću je ja i opet dobro!

Sizika - moram priznat da sam i ja ponosna na tu sliku :)

Eda - hvala <3

moonea kaže...

o kako ja volim leptir mašne <3
neki dan sam ih u H&M isprobavala i divne su mi te koje imaju u ponudi..prljavo plava i siva..
a i ova tvoja je bome baš lijepa! :)

sve handmade je uvijek stoput! ljepše :)