20 veljače 2013

Gastro kuTIĆ: Avokado (muffins & pasta)

Svaki put kad se u dućanu nađem u odjelu voća i povrća zavirujem taj famozni avokado! Pokušavam ga snifat, ali ostavlja me zbunjenom pošto mirisa nema, pa ga pipkam, okrećem i na kraju ostavim di sam ga i našla. Da, nisam ga nikad probala do sad..... cijena od 10 kn po komadu mi baš do sada nije bila privlačna moram priznat. No, ipak sam odlučila dat mu šansu! Dobio ju je i osvojio me :)


I tako, kupila ja avokado i što sad s njime?! Malo sam pronjuškala po netu u potrazi za inspiracijom i zaključila da se većina pronađenih recepata svodi na guacamole umak ili nekakvu salatu/sendvič opciju. Iz mase varijacija na temu iskočila su mi dva recepta koja su bila pogodnija za obid varijantu - pasta s avokadom i špinatom i slani muffins s avokadom. Zaključak je bio da od jedne polovice napravim jedan, a od preostale drugi recept - nešto će valjda bit jestivo!?


Prvo sam krenila s muffinsima (imaju li oni hrvatsku inačicu imena?), evo kako sam ih ja smućkala(originalni recept možete pronaći TU):

AVOKADO MUFFINS (6 kom)

1/2 avokada
limun
1 poriluk
125 g brašna
1/2 praška za pecivo
1 jaje
1 dcl mlika
2-3 žlice maslinovog ulja
sol
kim
(po želji možete dodati kockice gorgonzole i/ili pancete - ako ih imate u frižideru)

U multipraktiku sam izmiksala polovicu avokada s ranije nasjeckanim porilukom, limunovom koricom i limunovim sokom (limun služi i da avokado ostane fino zelen pošto zbog velike količine željeza oksidira, odnosno posmeđi kad je duže na zraku). U jednoj posudi sam promiješala suhe sastojke; brašno, prašak za pecivo, sol, kim, a u drugoj mokre; jaja, mliko i maslinovo ulje. Žlicom lagano umutila suhe s mokrim sastojcima i na kraju dodala avokado. Takvu smjesu stavila u silikonske kalupe da se peku 20ak min na 175 °C. 


Ispali su prekrasno zeleni! Okus za 5! Onako, fino kremasti, mekani i sočni.... nježni, a opet s jasnom notom avokada! Inače, od ove smjese sam napravila 6 muffinsa - dva obična, dva s komadićima pancete (okusim je ok iako je panceta preuzela cijeli dojam tako da se avokado u ovoj varijanti baš i ne osjeti) i dva s gorgonzolom (ova varijanta mi je možda i najdraža).  Tri smo smazali za obid, a tri su ostala za večeru :)

Kad su muffini već dobrano mirisali iz peći sam krenula s izradom ove super jednostavne paste:

PASTA S AVOKADOM I ŠPINATOM (za 2 osobe)

1/2 avokada
limun
6 briketa špinata (ili zavežljaj svježeg ako imate sreće)
1 poriluk
šaka pinjola
žlica maslinova ulja
pasta
sol, papar


Ovu pastu može napraviti i najsmotanija duša u kuhinji i to za 10 minuta (ili koliko god već dugo kuhate pastu)!
Na malo maslinova ulja prodinstate poriluk, ubacite par briketa špinata i polijete sa 2-3 žlice vode u kojoj ste kuhali pastu. Kad je špinat skuhan, dakle nakon minutu, dvi, smiksate ga štapnim mikserom (ako već nije dovoljno usitnjen), maknete s vatre i dodate avokado koji ste prethodno zgnječili s par kapi limunova soka. Dobro promješate i u to ubacite pastu i par pinjola (možete ih malo propržiti na tavi, bez ulja). I to je to, gotov ručak!
S obzirom da ni A. nije nikad jeo avokado za svaki slučaj sam još pohala piletinu (obično izmješam s krušnim mrvicama sezam, smrvljene sjemenke lana i cornflakes), da ne bi ostao gladan u slučaju da se ispostavi da ga ne voli.


Vjerojatno ste do sada shvatili da nismo ostali gladni, dapače, avokado nas je osvojio.... a na kraju je ispalo da za 10 kn imamo i obid i večeru.... prihvatljivo!

Broj komentara: 5:

Drangulije kaže...

Hmmm, priznajem ni ja ga nikada nisam probala. Ne znam kakav je ovako, kada se jede. Da li je poput nekog voća ili pak povrća? :)
Može li sam da se jede, ili ide isključivo kao dodatak jelu?
Prvo sam inače, pomislila da si radila slatke mafine, ne znam što, i to bi mi bilo baš zanimljivo videti, pošto sam i ja sama do sada nailazila samo na recepte u slanoj varijanti.

tina.b. kaže...

u principu je to voće samo, onako sirovo ima pomalo čudan okus. Mene podsjeća na nekakvu mješavinu badema i pinjola. Nije sladak, nije kisel, dosta mastan i zapravo neutralnog okusa. Naišla sam na par slatkih recepata, jedan mi je posebno zapeo za oko - sladoled od banane i avokada, to ću probat kad malo zatopli.

Isidora kaže...

bravo! ova tjestenina izgleda tako slasno! avokado je najbolji dok je mekan, rekli bi ljudi prezreo. čak i mjestimično zagasite, skoro crne kore. jer dok je tvrd i jako zelen, onda je gorak, čak kiseo. mekani avokado je jako kremast, ima odličan, pun okus i ja ga samo namažem na kruh kao maslac. mljac!

Marinica kaže...

Ja sam oduševljena! Nisam još probala avokado, ali nakon ova dva recepta jednostavno moram.. i to što prije :))

Maleni Miš kaže...

ja sam se navukla na avokado preko gvakamole sosa....moj dragi zasija od sreće na samo spominjanje dotičnog. Prvo smo ga pravili od jednog, pa od dva a poslednji put od tri avokada...ok, imali smo društvo na gajbi, pa za svaki slučaj (naravno, sve se pojelo). Sada ću rado da isprobam i ova dva tvoja predloga....unapred im se radujem :D