29 ožujka 2013

Blagdanski tuTIĆ: prirodne boje za jaja

OK, nisam neki freak kad su blagdani u pitanju... ono, okitit ću bor za Božić, ali nije da će ostatak kuće bit pun snjegovića, kuglica, čarapa itd. Tako je i za Uskrs, obojat ću jaja, uglavnom bez inspiracije, ali njih par i dalje od toga ne idem (a kad i pođem čini se da obično završi loše). Zapravo sam sve do nedavno to kićenje kuće oko blagdana doživljavala kao nekakvu nepotrebnu gnjavažu.
Ipak, za ovaj Uskrs sam si dala malo truda i odlučila obojati jaja prirodnim putem i moram priznat da me ponilo tako da bi sad najrađe obojala bar još 10ak komada! Evo kako možete i sami bez puno sastojaka napraviti prirodne boje s time da ne moraju sva biti smeđa :)


Malo sam surfala po netu i pronašla dosta recepata za boje no, dosta njih je sadržavalo neke sastojke i/ili začine o kojima nemam pojma! Tako sam kombinirajući nekoliko takvih recepata napravila svoje.

Krenila sam s idejom da duck tapeom napravim uzorke po jajima i da ih takve kuham. Dobrano sam se izgnjavila i usput razbila jedno jaje i jedan rezač papira dok sam napravila ova sado-mazo jajca! (duck tape sam ljepila na papir za pečenje da ga mogu lakše rezati i onda radila oblike rezačima za papir - na kraju se ispostavilo da su ipak nožice i pravilni geometrijski oblici bolja/lakša varijanta)


Takva jajca sam odlučila staviti u mješavinu vode (cca 1/2 l), osta (alkoholnog 2-3 žlice na 1/2 l vode) i začina/bilja. Ideja je uglavnom propala pošto se duck tape odljepio na većini mjesta tokom kuhanja.

Tip  # 1 - ovaj korak napraviti u drugoj fazi bojanja jaja, odnosno nakon što su jaja skuhana.

Znači, poanta je jaja sobne temperature staviti u hladnu/mlaku vodu i staviti sa svim sastojcima na kuhanje nekih 15ak minuta, a nakon toga tekućinu procijedit u staklenku, u nju položiti jaja i ostaviti ih da se kupaju preko noći.

Tip # 2 - vrlo bitna stvar, paziti da je vatra na kojoj kuhate jaja srednja do laganija - ja na to nisam pazila i na kraju mi se pola jaja razbilo u kuhanju

Evo koje sam ja sastojke upotrebljavala - na livoj strani fotke su jaja kako su izgledala neposredno nakon kuhanja, a na desnoj ta ista jaja nakon što su odležala u tekućini nekih 20ak sati


Mjere na 1/2 vode:
7-8 narezanih listova kupusa
1/2 jedne naribane cikle + 3-4 lista kupusa 
1 dcl bilog vina + 1 dcl crnog vina // bez osta
3 žlice kurkume + kora od 2-3 obična luka
4 kesice crnog čaja + 2 žlice nescafea

Kad sam ih prvi put izvadila nakon kuhanja bila sam poprilično razočarana i činilo mi se da će svi biti smeđi, a kad ono, u jutro iznenađenje! Pošto sam imala dva jaja od svake kombinacije jedno od svake sam obrisala čistim papirom za ruke, a drugo sam ostavila da se prosuši ne bi li zadržao boju kakvu je imalo kad sam ga izvadila iz tekućine. Na žalost, i kad su bila suha još uvijek su ostavljali boju po prstima pa sam ih ipak sve obrisala.


Vinska jaja su ispala vrlo zanimljiva pošto se na njihovoj površini skupljaju neki kristalići koji svjetlucaju ispod svjetla, na žalost na fotografiji to toliko ne dolazi do iražaja.


I eto, pola razbijenih je ostalo u frižideru i čekaju svoju priliku u francuskoj salati, a ostalu polovicu sam uglancala običnim biljnim uljem i aranžirala uz srcoliko lišće tetivike i par grančica ne bi li sve skupa podsjećalo na gnjezdo!



A sad, kad je bojanje jaja gotovo, red je na čišćenje nereda koje sam ostavila iza sebe! Bit će lakše i to obavit uz fritule :D          



Sretan Uskrs!
xoxo

Broj komentara: 10:

Drangulije kaže...

Odlican ti je aranzman. I mnogo mi se dopada to srcasto lisce. Dobro mi bas doslo sada, kada pravim neki aranzman, sa svecama... ali nisam primetila da ga imamo.
Sve pohvale i za ovaj poduhvat, sa farbanjem. Ja sam pre neke 2 godine na nekom blogu naisla na slican post, ali je zakljucak bio da toliki silan trud nije bas vredan krajnjeg izgleda.
No, rekla bih da su tvoja jaja ispala zanimljiva.

tina.b. kaže...

to je zapravo drača.... nisko raslinje među drvećem, ima male iglice pa treba paziti ako ga se bere dok je zeleno. Ja sam ovo skupila uz put di obično šetam s psom. Super je jer je dosta žilavo, posebno kad je vlažno pa onako malo podsjeća na kožu.... baš sam mislila par listića preparirat i uokvirit

Asja kaže...

Super si obojala jaja i još bolje ih aranžirala, ja sam totalno lijena za takve pothvate, ali uvijek volim vidjeti kako to drugi čine :)
Sretan Uskrs!

tina kaže...

super su ti! mi smo prestali sa bojanjem jaja,sad ioh samo skuhamo svega ar komada jer se uglavnom ne pojedu

Sretno Vrijeme kaže...

Hvala na zanimljivom postu. I sama sam pobornica isključivo prirodnih boja, i zaista se oko toga čovjek treba pomučiti, stoga mi je izuzetno simpatično kako si napisala sve uspješne i neuspješne detalje prirodnog ukrašavanja jaja, i odmah mi je bilo lakše da nisam jedina kojoj se jaja polome, popucaju..... Jaja u košarici ti izgledaju divno, izvrsno aranžirano i baš onako moderno i romantično u isti tren! Sretan Uskrs!

A... nakit kaže...

super su ispala jajca, svaka čast na trudu, kod mene više pali ono naljepi naljepnice i vozi ;D

Lana kaže...

Kako su lijepa jaja, ovako šarena!! Sviđam sve,jako, jako, sljedeće godine i ja bojam na prirodno! ;)

Anonimno kaže...
Administrator je uklonio komentar.
Anonimno kaže...
Administrator je uklonio komentar.
Imenka Doe kaže...

Obožavam tutoriale, pogotovo ovako dobre i korisne, ma baš je došao kao naručen! ;) Odvalila sam na ovo sado-mazo jajca hehe.. Tako sam i ja prošle godine htjela nećakinjama napraviti nešto ko fol posebno pa sam ljepila traku u obliku slova njihovih imena.. i još imam traume :D