18 ožujka 2013

Prvi mačići....

Nisam neki likovno nadaren tip, zapravo, kad je crtanje u pitanju poprilični sam antitalenat. Ipak, igrom slučaja moram napraviti par slika koje bi popunile prazninu na zidu u prostoru koji sređujemo pa sam krenula u potragu za inspiracijom. Tako sam nalatila na zgodan tutorijal koji je zapravo osmišljen kao dječja radionica. Krajnji rezultat izgleda vrlo efektno pa sam odlučila pokušat zabavit se ovom tehnikom - kad mogu dica valjda mogu i ja! Hm....

Izvor fotke: blog Make It.... A Wonderful Life

Danas vam neću dakle stavljati fotke koraka postupka pošto je to u originalnom tutorijalu dobro objašnjeno, već ću vam dati par savjeta i pokazati greške koje sam radila kako se ne bi desile i vama ako se odlučite poigrati ovom tehnikom!

Osnovni princip tehnike jest napraviti jednostavan crtež sa što manje linija na nekoj ravnoj podlozi (karton, drvo, u mom slučaju omot od stare fascikle), ljepilom preći po nacrtanim linijama, pričekati da se ljepilo osuši i potom zaljepiti foliju preko ljepila, icrtati šare običnom olovkom i patinom za cipele prijeći cijelu sliku da se dobije onaj starinski štih. E.... zvuči jednostavno?


U principu prvi dio jest.... ako imate šablonu :) Pošto je sovuljaga bila dosta jednostavna odlučila sam za prvi pokušaj iskoristiti nju i ne mučit se crtanjem! U komentarima originalnog tutića sam pročitala kako je bolje koristiti obično ljepilo umjesto vrućeg silikonskog pošto ono može biti predebelo radi čega će kasnije folija lakše pucati. Poslušala sam savjet....

Iduća faza je bila ljepljenje folije i tu sam napravila zapravo najveću grešku.
Greška 1. - Prvo sam ljepilom za decoupage prešla preko cijelog kartona i onda zaljepila foliju. To je rezultiralo velikim balončićima zraka kojih se kasnije nisam nikako mogla riješit. Trebala sam premazivati i ljepiti dio po dio, zaglađujući foliju što bliže konturama ljepila. Kasnije sam to pokušala napraviti i to štapićima s vatom kako ne bi isparala foliju, a i prstima sam nastojala preći preko svog crteža kako bi se folija što bolje zeljapila.

Greška 2. - Kako se mjehurići nisu dali rješiti onda sam pokušala iglicom probiti rupicu na foliji ne bi li ljepilo ušlo kroz nju i zaljepilo foliju - ne, nije uspilo, samo sam trljajući proširila rupu.

Iduća faza je crtanje šara, meni  najzabavniji dio - običnom olovkom s tupljim vrhom (logika mi je nalagala da bi preoštra olovka oštetila foliju) se igrate i crtkarate unutar linija i stvarate svoj uzorak koji će kasnije patina istaknuti.
Nacrtane šare premažete patinom za cipele, ostavite trenutak, dva i prebrišete višak krpicom. Patina bi trebala zapeti u nacrtanim šarama/utorima, a s glatkih površina koje niste iscrtkavali bi se trebala prebrisati i ostati srebrna.


Greška 3. - Odlučila sam koristiti kupovnu patinu iako u originalnom tutiću koriste običnu crnu (tekuću) patinu za cipele. Patina je novi proizvod u mojoj stvaraonici i nisam nešto vična s njezinim korištenjem, ali nisam sigurna da je najbolja opcija za ovu šemu. Ostavila je više žućkasto - smeđi trag nego crni, a i nije dovoljno gusta da 'zapne' među olovkom napravljenim šarama.

Greška 4. - utrljavanjem crne akrilne boje sam pokušala stvoriti taj starinski štih, ali je pak boja koju sam koristila bila pregusta i prebrzo se osušila tako da je nisam stigla obrisati dovoljno brzo, već je prekrila sve utore i samo zapravo prekrila cijelu sovu. Nisam sigurna dal' bi drugačija priča bila da sam je razrjedila s malo vode.... mislim da je ipak najbolje koristiti patinu za cipele.

Greška 5. - višak piture sam onda pokušala skinuti acetonom. O Bože! Greška na grešku na grešku! Aceton jest dignio boju, ali je dignuo i sloj ljepila što je rezultiralo nakupljanjem flekica ljepila na rubovima crteža. Nekako sam to ostrugala, ali sam već znala da je prvi pokušaj izgubljen slučaj.


Poučena greškama iz prvog pokušaja danas se spremam u drugi..... Nadam se da će ovaj put krajnji rezultat ipak biti bolji!

Broj komentara: 10:

tina kaže...

sova je odlična!

Asja kaže...

tehnika je vrlo zanimljiva, a i jako mi se sviđa rezultat: meni sovica izgleda savršeno!

Renata kaže...

Stvarno ispadne zanimljiva slika...meni također sova izgleda odlično...

Unique Hrebina kaže...

jako je malo ljudi spremno na blogu objaviti neuspjele radove pa stoga...svaka čast na hrabrnosti...a idući put bu ziher bolje.... ak nikaj drugo ne budeš ponavljala greške :)

Drangulije kaže...

Odlična je ova sova. Verujem da će ti danas biti mnogo lakše da uradiš, i da će biti baš onako kako si zamisli.
Hvala na deljenju i objašnjenju!

Anonimno kaže...

Oooo, ovo treba sigurno probati kad dođem doma :)
Željno očekujem vidjeti rezultate novog pokušaja, jer je ovaj baš ok ispao s obzirom da si nabrojila podosta grešaka!
Samo naprijed!

Tijana

eda kaže...

Iako si nabrojila grešku za greškom, meni sova izgleda predobro, kao da si upravo htjela da baš budu mjehurići, da patina bude nesavršena... ajme lipe li sove!!!

Sanjushka Sanja kaže...

Prefora!

Misty kaže...

Ovo mi izgleda jako zanimljivo, baš bih mogla i ja nešto ovako probati jednog dana.. Samo moram vidjeti imam li taj vrag za cipele, da ne moram sve kupovati samo zbog jednog crteza :)

Marinica kaže...

Meni se baš sviđa, ima neki poseban štih :)