20 svibnja 2013

Gastro kuTIĆ: eksperimenti s bazgom


Googlajte 'bazga' i dobit ćete milijun recepata koji se uglavnom svode na to kako napraviti sok/sirup od cvjetova, mermeladu od bobica i eventualno kako pohati pupoljke cvjetova. Sok sam napravila i nisam pretjerano oduševljena - inače ga volim, ali ova moja verzija nije baš uspjela, bobice moram tek dočekati krajem kolovoza, a ono što mi jest uspilo jest napraviti fritule (uštipke) i rižot!


Fritule sam radila onako od oka tako da su mjere isto takve, ofrljaste :)

FRITULE S BAZGOM

3 veća cvjeta bazge (sami cvjetovi bez grančica)
1 jaje
1 dcl mlika
3-4 žlice oštrog brašna
2 žličice parmezana
2 žličice crnog sezama
sol, papar
 
Od navedenih sastojaka napravite tijesto, konzistencije poput onog za palačinke samo pinkicu gušće. Žličicom stavljajte tijesto u vrelo ulje i to je to! Ispale su tako dobro da sam ih radila dva dana za redom. U drugu varijantu sam još nadodala neki mladi sir koji sam imala doma narezan na kockice i te su mi bile bolje. 


Iako friška bazga ima dosta intenzivan miris u ovoj varijanti on nije toliko izražen.
Za današnji ručak sam ih sparila s rižotom od špinata (domaćeg :) i bazge koji je također ispao genijalan. Vrlo, ali vrlo jednostavan za napraviti i evo kako....


RIŽOT OD BAZGE I ŠPINATA

svežanj špinata (ja sam koristila zaleđeni)
4-5 cvjetova bazge
3-4 mlada luka
povrtni temeljac
1,5 dcl bijelo vino
pinkica gorgonzole i masla

Na malinovom ulju zažutite mladi luk izrezan na kolutiće, dodajte rižu. Kad postane staklasta ulijte vino i pustite da ishlapi na srednje jakoj vatri. Nakon što vino ishlapi počmite podlijevati temeljcem. Pred kraj kuhanja (recimo kad procjenite da imate još 3-4 minute da riža bude skuhana) dodajte cjetove i pupoljke bazge (očišćene, bez većih grančica) i špinat, zaleđeni ili friški (ja sam domaći očistila od peteljki, kratko prokuhala, izmiksala i zaledila u kalupu za muffine tako da imam otrpilke mjericu po rižotu - 1 muffin špinata za 2 porcije rižota), gorgonzolu. Promješajte kratko, zatim dodajte listić masla i poklopite. 

 
Mali savjet - ne pretjerujte s gorgonzolom pošto bi mogla preuzeti sav okus bazge i špinata.



4 komentara:

Maje Zmaje kaže...

klopa izgleda vrhunski, ovo ćemo definitivno isprobati, možda već danas! ;)

jubistacha kaže...

Ja sam baš jučer napravila sokić i gledam je: ima još finih cvjetića za ubrat. Baš si mi dala ideju za pohanje, to bi se mojima moglo svidjet ;)

sandee kaže...

svaka čast na idejama :) zbilja si maštovita :D isprobati ću rižoto!

Asja kaže...

izgleda super! ja sam mislila da se od bazge može raditi samo sok :)