08 studenoga 2013

Gastro kuTIĆ: Aromatični cupcakes s dunjama


Miriše li išta više na jesen od dunja?! Teško..... iako su ove kupljene u Konzumu svejedno mirišu kao one koje pamtim od malena. Tada ih nisam volila, bile su mi prearomatinčne... doduše, nisam ih ni probala u drugoj varijanti osim kotonjate koju nikad nisam volila (i još uvik ne volim) bez obzira od kojeg je voća napravljena.

Sada, kojih 20ak godina od zadnje degustacije dunja odlučih da ću ih pokušati iskoristiti u nekoj drugoj varijanti. Malo sam googlala, za početak da vidim kako se uopće konzumiraju i gle čuda, ne jedu se sirove (hehehe, dobro da sam iskopala taj podatak pošto sam je već spremala zagrist onako pošteno, ko jabuku). Onda sam pronašla dosta recepata za mermeladu, sirupe i likere, pite pa čak i neke slane varijante (koje također namjeravam isprobat uskoro), ali pronašla sam i par recepata za muffine. Oni su me inspirirali da napravim svoju verziju istih, ali s kremom na vrhu, daklem, cupcakes!


CUPCAKES S DUNJAMA

(tijesto)
200 g glatkog brašna
150 g integralnog brašna
prašak za pecivo
prstohvat soli
korica limuna
korica mandarine (naranče)
80 g meda
1 jaje
220 g tekućeg jogurta
140 ml ulja
sok limuna

(dunje)
1 dunja
2 žlice vanilin šećer
3-4 dcl vode

(krema)
1 puding od vanilije
3 dcl mlijeka
2 žlice šećera
2 dcl vrhnja za šlag
2 reda bijele čokolade
sok mandarine (naranče)

Recept je zapravo vrlo jednostavan i tipičan za muffinse - pomiješate odvojeno mokre sastojke, odvojeno suhe sastojke i sve zajedno izmješate, a kad ste sjedinili smjesu dodate dunje. 
Dunje spremite tako da očistite koru i košpice iz središta. Izrežete na fete i stavite kuhati u posudu s vodom i vanilin šećerom (ja koristim home made van. šećer). Vode stavite tek toliko da prekrije dunje. Kuhate ih nekih 10ak min, odnosno dok ne omekšaju. Izrežete ih na manje komadiće (ako želite) i ubacite u smjesu. Lagano promješate da se ne skaše. Meni je ostalo malo tekućine od kuhanja (možda 5-6 žlica) pa sam i nju također umješala u smjesu jer mi se činila suhom. Košarice punite malo više od pola i pečete na 180°C cca 25 min.


Kremu je tek ekstra lako napraviti - skuhate puding u manjoj količini mlijeka nego što piše na pakiranju, a u njega još ubacite sok od naranče, odnosno mandarine. U još vrući puding umješate čokoladu, otopit će se za minutu! Dok se hladi često promješajte puding da ne dobije koricu na vrhu. Umutite šlag i pomješajte ga sa pudingom i to je to! Ideju za kremu sam dobila od Maje s bloga Unique Hrebina ;)


Ova tri cupcakesa sam jedina uspila ukrasit da liče na nešto, ne znam kako, ali sam stvarno antitalenat za ovaj završni 'tač' kad su kolači i njihovo ukrašavanje u pitanju.... Ispadnu jadno koliko se god trudila.... Al' nije ni bitno, pola ih je već pojedeno, a do sutra će otić i druga polovica :D

Javite ste zadovoljni receptom, ako ga isprobate naravno! Bon apetit!

3 komentara:

Klaudiya Ray kaže...

mmm ovo si ekstra napravila, hvala za receptić lp

Unique Hrebina kaže...

Drago mi je da ti se sviđa moj način pravljenja kreme... :)
Te s pudingom uvijek uspiju, fine su, mogu bit od bilo čega a kaj je najbitnije nitko ne može dobit salmonelu nit će ikoga bolit žuć :) hehehehehe

Super su mafinčeki... mi imamo dunju na dvorištu i ako se ne varam propale su sve do jedne jer nikome nije palo na pamet nekaj od njih napravit :(
sad znam za ubuduće :)

Senka I kaže...

Pozdrav,

Nedavno smo lansirali stranicu Svajela.hr, što je tražilica recepata sa blogova i stranica web s receptima. Primjetili smo da imate super recepte na Vašem blogu koje bih voljeli indexirati na našoj stranici. Ako želite saznati više o nama i kako se prijavit, molimo Vas da posjetite našu stranicu ovdje: http://www.svajela.hr/ ili da nam pošaljete email na info@svajela.hr.

S poštovanjem,
Senka