30 studenoga 2013

Po pelješkim brdima: Podvlaštica

Nedjelja prije 15ak dana je bila pravi proljetni dan s temperaturom u zraku od nekih 20ak stupnjeva (teško je zamislit da to nije bilo tako davno?!). Dragi i ja odlučili smo iskoristit tu situaciju neprimjerenu dobu godine i napravit piknik. Ne znam koliko vas zna, ali Pelješac ima prekrasne vizure, a s vrha Sv. Ilije se pruža pogled koji nećete lako zaboravit! Iako se većina na Iliju penje s Orebićke strane mi smo se ovaj put odlučili za laganiji uspon (zapravo šetnjicu) od strane Trpnja, odnosno Vrućice.* Dosta kasno smo krenili, negi oko podne, pa smo veći dio puta šetali u hladu....


A na vrhu nagrada za trud - sunce.....i pogled koji obara s nogu (s koje god strane gledaš)!
Pelješki kanal, Hvar i Biokovo s jedne strane......


.....Korčula, Lastovo, deseci malih otočića i otvoreno more s druge strane!


Na ovakve dane ne želim bit nigdi drugo..... Još kad s ovim pogledom upakuješ najdražu osobu i najdražu životinju na svitu zajedno s dobrom klopicom bolje ne može!



Sir nije bio loš, a ni namaz s tunom, ali kralj piknika je ipak bio ovaj  namaz s gljivama!


NAMAZ OD GLJIVA

3-4 žlice svježeg sira
4-5 gljiva (ja sam koristila šampinjone)
suncokretove i bučine sjemenke
manja glavica luka
tvrdo kuhano jaje
komadić pancete
par sušenih višnji i brusnica

Na zagrijanoj teflonskoj tavi kratko popržite sjemenke i stavite ih u blender (manji dio ostavite za posip). Zatim na tavu stavite pancetu izrezanu na male trakice. Kada pusti masnoću dodajte luk, a kad on postane staklast dodajte gljive koje ste prethodno narezali na tanke listiće i sušeno voće (par komada od svakog, nemojte s njima pretjerivati). Bitno je da gljiva prekriju tavu u jednom sloju tako da se poprže, a ne skuhaju. Na jačoj vatri ih zapecite par minuta. Kad su gotove 3/4 stavite u blender, a preostali dio ostavite za posip. U blender još nadodajte sir, sol, papar i začine po svom guštu, jaje i kap maslinovog ulja. Sve dobro smiksajte. Prebacite u posudu i pospite ostatkom gljiva i sjemenki. Poslužite rashlađeno na vrućem kruhu!


Uglavnom, dok smo mi tako mezili i uživali, zaboravili na vrime pa je u tren oka sunce zapalo tamo negdi za Korčulom. Okinili smo još par slika i poslali MMS da probudimo ljubomoru onima u maglovitom Zagrebu i uputili se lagano doma.


Putem smo još ubrali meginja od kojih sam napravila mermeladu (o tom više nego uspjelom eksperimentu u nekom drugom postu), a dok smo došli do auta već je bio pravi mrak.

Dobro smo iskoristili tu prekrasnu nedilju, ko da smo znali da će vrime ipak shvatit da je vrime za zimu :)

* Za one koji ne znaju (a zanima ih kuda smo mi to prolazili) lani je u Lozici probiven put do najnižeg vrha Ilije od strane Trpnja. Do tog puta možete doći kada idete iz pravca Orebića prema Trpnju, možda 2-3 km nakon skretanja za Oskorušno/Kunu, s live strane puta ima veće proširenje i makadamski put (postoji mala crvena oznaka za biciklističku stazu). Iako je put do nedavno bio prohodan za (stariji) auto nedavne kiše su ga poprilično ruvinale pa bi vam preporučila da auto parkirate i idete pješice. Nama je trebalo cca 2 h lagane šetnje. Do istog puta možete doći i iz Vrućice, ali to je duži put, trebat će vam skoro uru vrimena više.

Broj komentara: 11:

Maje Zmaje kaže...

pa divne fotke, i definitivno odlično iskorišten dan! treba tako uteć svakom prilikom!

Martina Visnjic art kaže...

Predivne fotke!

Creative corner with Nina kaže...

Super.. Meni je planina, i svaki uspon naj naj.. Koji lipi osjecaj kad se popenjes i vidis pogled.. :)

Vessna kaže...

prelep pogled :) divno ste iskoristili ˝prolećni˝ dan i naravno fino se zabavili :)
pomalo sam ljubomorna na tako lepu prirodu i pogled na more ali se svejedno sad radujem snegu :D

Ja u kuhinji... kaže...

Predivan post i fotkice, posebno ove animirane :)

Livada kaže...

Joj danas si me svu raspekmezila sa svojim postovima, fakat ste cute cute cute!!!

Holobyte2 kaže...

ajme Tina, mi se penjemo s ove "naše orebiške" strane i planirali spustit se starim putem u Vrućicu ili opcija za koju ja navijam je taj "novi# put. Baš mi je drago da ste uživali, stvarno ostaješ bez daha na tom prijevoj na vrhu Vlaštice. Tko zna možda se već ove nedjelje sretnemo na nekom puteljku ;) Pozz Sunčana

tina.b. kaže...

Ha, Sunčana, a nama je u planu iz Orebića se popet i vratit doma preko Ilije pješke (prvi lipi dan tražimo nekog da nas odbaci do Orebića :). Nego, znaš li od kud ide put, stari Napoleonov, negdi tamo prije Radića? Di je tabela za Babilon ili?

Holobyte2 kaže...

Tina, mi živimo ulici koja ide prema Podlaštici tako da se zapravo uputimo iz kuće na brdo. Zapravo možeš se iskrcat kraj velikog Konzuma i nastaviti novoasfaltiranim putem prema sjeveru i tako ćeš doći u selo Podvlašticu odakle kreće stari put.
Do vrha prijevoja treba hodat nešto manje od sat vremena.

tina.b. kaže...

aha, tuda dakle.... i dođe se na stari Napoleonov put i onda na vrh od kud smo se mi slikavali?

Holobyte2 kaže...

Stalno mi se mota po glavi stari Azrin stih "ravno do dna", da tako ravno do vrha.