04 studenoga 2013

Moj madeleine

Bile smo male, moje prije Ljube, Ivana i ja, kad su nam pojam za lita bile Crkvice (nije ni danas puno drugačije). Jedne i jedine! Dani su prolazili točanjem u moru dok nam usne ne poplave, igranjem mokrog tenisa, sirena, pin-pina između baraka, a večeri su bile posebni doživljaji.... Obično bi se poslagale po mulu zajedno s ostalim čoporom, gledali zvizde, pjevali, igrali kaladonta i pričali gluparije. Jedini je problem bio što su moji tada uglavnom liti radili i nisu me mogli voditi dole onoliko koliko sam ja tila (a i oni)  pa bi svako toliko nas tri nagovarale moje i Ivanine roditelje da me puste da ostanem kod njih par dana. E, kad bi mi dali da prespavam jutra su bila poseban gušt jer bi se sve tri okupile oko stola, a teta Biba bi nam za doručak spremala gris s kakaom ili pohani kruh s šećerom (u Crkvicama nema dućana pa zaboravite na svjež kruh svako jutro, osim ako ne želite 7 km ići uskim, zavojitim i, tada, makadamskim putem do Kune di je najbliži dućan).

Već dugo razmišljam o tom pohanom kruhu i činjenici da ga od tih lita ranih 90-ih nisam jela. I baš jutros odlučih ga napravit u prizvat sjećanje ta nezaboravna jutra u Crkvicama!


Kladim se da nema onog kome ga baka, mama ili susida nije spremala i vjerojatno svi znate kako se radi, ali eto, za one koji ga ipak možda nikad nisu jeli evo moje verzije pohanog kruha:

par feta starog kruha (crni)
2 jaja
komadićak svježeg đumbira
žličica vanilin šećera
1 dcl mlika

Razbijete jaja i perunom ih umućkate zajedno sa mlikom, šećerom i izribanim đumbirom (ja ga zapravo izribam pa koristim samo sok koji iscjedim). U to umoćite stari kruh, pustite da se fino natopi i frigate na vrućem ulju. Kad je gotov stavite ga na papir da popije višak masnoće i poslužite toplo. Mi smo ga prije posipale šećerom, a jutros smo na njega namazali domaći džem od šljiva. I zaista, nezaboravan je taj pohani kruh..... Morat ćemo ga skoro spremat opet :)

U slast!

4 komentara:

Martina Visnjic art kaže...

I ja ga dugo nisam jela, i onda se jučer navećer sjetim napravit ga.

Suzana kaže...

Zimska subotnja jutra i sad mirišu na pohani kruh ali s đumbirom nisam probala-uskoro ću!

Unique Hrebina kaže...

Ni ja ga nisam jela već ohoohoo... odličan mi je posipan sa malo cimeta i šećera u prahu

Lana kaže...

Pohani kruh-simbol mojeg lijepog djetinjstva! <3