13 studenoga 2013

Šivačke avanture: dirndl skirt - pokušaji i pogreške




Prije nego počmem o svojim jučerašnjim šivačkim avanturama samo da kažem da ovo nije tipičan tuTIĆ post, ovo je više 'ne ponavljajte moje greške' tipa post.....  jer, iskreno, nakon jučerašnjeg dana sam mislila da šivanje nije za mene i da je to sve skupa komplicirano i prevelika gnjavaža, a danas, nakon prospavane noći, sam ipak skužila da postojeći video tutorijali koje sam gledala i postovi koje sam čitala ne spominju greške koje su rađene radi čega svaki projekt izgleda super lak i jednostavan (većina ih zapravo i jest).... ALI...  ono što je iskusnijim šveljama logično početnicima često zapravo nije, bar ne dok to ne shvatimo na teži način. I isto tako, one sitnice koje se iskusnima podrazumijevaju nama su to preskočeni koraci koje sami moramo smišljati (i na tome izgubiti dosta vrimena i živaca).

OK, sad kad smo to raščistili, da nastavim s pričom.....

I tako se ja spremam već dugo sjest za mašinu i nešto sašit, baš ono od početka do kraja.... Do sada sam svoje šivačko iskustvo skupljala samo na prepravcima, popravcima i manjim torbicama/neseserima pa sam osjetila da sam spremna za idući korak.

Trebao je to bit jednostavan poslić, obična naborana kotula (suknja), doduše s patentom i pasom (ne znam koji bi bio književni izraz, možda struk?), ma gotova za uru, dvi najviše. Ooooh, malo sam se ipak precjenila?!


Uzela sam aparat s namjerom da napravim tuTIĆ post i da slikavam svaki korak.... za početak sam izmjerila struk i dužinu suknje, na to nadodala po 15ak cm za rub i izrezala materijal, dug 2,5 m.

SAVJET 1. - Mjerite se dva puta, ma i tri ako treba. Ako imate kotulu ovog tipa još je pametnije izmjeriti (posebno dužinu) njezine dimenzije

Zatim sam prošila krajeve jedan za drugi i cijelom dužinom materijala na dnu iscrtala 5, 10 i 15 cm kako bi mi bilo lakše porubit. Te su dimenzije iscrtane jer sam odlučila da će rub biti širok 5 cm. Na nekom od video tutorijala na youtubeu sam uhvatila da je za ovaj tip suknje bolji što širi rub. Znači prvo peglom rub tkanine presavijete do druge crte (10 cm), a onda sve skupa do zadnje crte (15 cm). Zakačite batučice da budete sigurni da rub ne pobjegne.

SAVJET 2. - Ako radite duplo presavijanje materijala za rub dovoljno je izmjeriti dužinu šava puta 2 i puta 3 (dakle, u mojem slučaju bilo bi dovoljno da sam ocrtala 10 cm i 15 cm)


Nakon što sam porubila suknju krenula sam raditi nabore. Na videima to izgleda poprilično jednostavno, i jest jednostavno, ali ako radite to prvi put možete napravit grešku..... Kao ja :) Daklem, nabori se rade tako da na mašini postavite regulator napetosti konca i dužinu šava na najveći broj, prošijete cijelom dužinom tkaninu 2 - 3 puta (pazite da vam se pravci ne sijeku).

SAVJET 3. Ako vam šav nakon što ste prvi put prošili tkaninu izgleda ovako


nemojte prošivati drugi red prije nego izravnate tkaninu..... ovako bi to trebalo zapravo izgledati:


a onda uzmete sva tri gornja konca i lagano nabirete tkaninu, ovako:


SAVJET 4. Obavezno kad završite nabiranje zavežite gropove na koncima, kako gornjima tako i donjima. Nemojte se pravit pametni i izvodit kerefeke, poput mene, pa pokušavat kraći način zaglavljivanja konaca - prošivanje okomito preko ova tri reda konca - odšit će se i morat ćete iznova i prošivati i nabirati!

Kad sam završila s nabiranjem krenula sam na patent. Prateći savjete s OVOG video tutorijala to je prošlo relativno bezbolno. Kao što vidite s fotke nisam doma imala obične piturske trake pa sam koristila izolir traku 


SAVJET 5. - iako je izolirka poslužila,ipak koristite pitursku traku - mekša je i manje ćete oštetiti iglu

E, sad sam sašila patent i tek sam sad odlučila isprobati kotulu.... malo su mi dimenzije bile sumnjive, ali sam to odlučila ignorirat. 

SAVJET 6. - isprobavajte predmet koji šijete u svakoj fazi šivanja, ako vam je nešto sumnjivo - ne ignorirajte

Iduće što sam napravila jest pas, opet širina 5 cm samo sam ovaj put pomnožila sa 4 i izrezala traku širine 20 cm, 15ak cm dužu od veličine struka (opet za rub). Peglom sam po dužini presavila materijal prvo na pola, onda otvorila materjal pa vanjske rubove presavila do traga pegle, odnosno sredine. I sada jedan dio preko drugog.


Ovaj dio spajanja donjeg dijela suknje za pas sam nešto po svome iskombinirala, u međuvremenu zaboravila slikavat..... trajalo je to biće kojih po ure, uru, i ne znam baš opisat kako sam to radila. Na svim videima koje sam gledala po youtubeu ovaj dio je nekako zanemaren. Otprilike ovako: prvo sam zašila stražnji dio pasa na unutarnji dio suknje, a onda sam to isto ponovila s vanjske, prave strane. Unutra mi to nešto nije fino izgledalo pa sam rašila taj prvi šav i ispalo je da je ovaj drugi bio dovoljan.

SAVJET 7. - ako ne znate kako pitajte za savjet nekoga ko zna!

Kad sam i ovaj dio završila opet sam probala kotulu i skužila da sam skroz fulala dimenzije - dužina nije valjala (zaboravila sam računat na pas kad sam se mirila pa je ispala preduga) i valjda sam od muke i šivanja cilo popodne smršavila jedno 5-6 kila pa mi je i u struku bila prevelika. A ništa, kad je bal nek je maskembal - da je završim pa makar i veliku napravih rupu za pucu i završim (šivačku) avanturu za taj dan!


Uglavnom, dobila sam dirndl kotulu koja na krevetu izglda sasvim solidno....


....ali obučena već škripi :/


No da ne bude sam trud uzaludan..... ipak sam sretna što sam patent uspila sašit bez puno gnjavaže, prvi put sam radila rupu za pucu (bez da mi je itko to pokazo) koja je ispala sasvim ok, a i zadovoljna sam kako uredno sve skupa izgleda (s vanjske, ali i s unutarnje strane), bar za jednog početnika u šivanju.



Čak sam i unutarnji šav sredila da se ne suče i to ovim bodom na mašini:


Sad samo moram razmislit hoću li je prekrajati i umjesto nabora napraviti pjete (falde) ili ću je jednostavno skratiti jedno 5-10 cm da bude poviše koljena i nositi na bokovima (umjesto u struku kako je prvotno zamišljeno)?


Što vi mislite?

Broj komentara: 8:

Maje Zmaje kaže...

Pa super si to napravila! Suknja izgleda baš profi, a dimenzije se moraju malo fulat! ;) Meni je to čak obavezno jer mi je lijeno, (al baš-baš)mjeriti se u svim fazama, iako znam koliko je to važno! Ova fora za prišivanje patenta je kul, koristit će! :)

Livada kaže...

Preslatka je!

Klaudiya Ray kaže...

odlično si to uradila, kod nas se pojas zove pasica, bar sam ja tako učila..
što se tiče nje uvijek ju ostaviš malo dužu dok sašiješ na suknju, i obavezno isprobavanje suknje uvijek , doke se još može prekrojiti , sužiti ili u tom tipu malo olabaviti šavove..-
zatvarač-patent si odlično savladala....
Uglavnom suknja sasvim solidno i lijepo izgleda :D lp

Lana kaže...

što se mene tiče, ovo je remek-djelo! ;)

tina.b. kaže...

Maje Zmaje - bilo bi dobro imat lutku za oblačenje i presvlačenje.... olakšalo bi šivanje :)

Klaudiya Ray - da, da, pasica, i kod nas se tako kaže! Naučila sam i ja da trebam isprobavati, drugi put mi ne smije to biti lijeno :)

Drangulije kaže...

Ja bas ne volim da sijem :D tako da... trebala si mene pitati :) koliko vremena i truda treba!
Ali ozbiljno, to je posao bas za mucenje, sto se mene tice. Nesto prositi, suziti, zameniti, jos i nekako, ali nesto vise od toga, JAOOO ne! :) Ne bih bas.

Martina Visnjic art kaže...

Pa super izgleda. Kaj da ne radiš to prvi put. :D

Unique Hrebina kaže...

Pa uopće nije tak loše... ja bi ju vjerojatno na tvom mjestu skratila i nosila na bokovima :) Inaće znam kak je to kad si samouk u šivanju... nije baš jednostavno ni lako...i sve se nauči na teži način