17 prosinca 2013

Gastro kuTIĆ: mermelada od maginja

Znate li uopće što su maginje?
Ako ste u jesensko doba ikad šetali blizu obale kladim se da ste naletili na lipa stabla puna crvenih i žutih mesnatih bobica i kladim se da ste se pitali jedu li se one ili ne. Da, to su maginje, i da, jedu se!


Neki dan, kad smo se ono penjali na Iliju vidili smo ih puno putem pa smo ih odlučili ubrat par pri povratku. Malo sam guglala u potrazi za receptom za mermeladu, ali nisam ih našla puno, a one koje sam našla su u kombinaciji maginja i jabuka. Kombinirajući više pronađenih recepata napravila sam svoju verziju mermelade.


MERMELADA OD MAGINJA

1 kg maginja (berite žarko crvene)
25 dkg šećera
2 limuna
par klinčića
cimet
voda (cca 1/2 l)

Za početak dobro operite maginje, zatim ih prelijte vodom i štapnim mikserom ili mečilicom za pire usitnite. Procjedite kroz najsitnije moguće sito - crvena kora koja skriva ukusnu unutrašnjos maginja ima zrnastu strukturu koja kuhanjem ne omekša pa ćete na ovaj način izbjeći veću količinu zrnaca pod zubima (ako vam to ne smeta preskočite ovaj korak ili samo propasirajte kroz srednje gusto sito). Ovaj dio je dosta zamoran, ali isplati se. Stavite kuhati na srednje jakoj vatri. Nakon cca pola sata, uz često mješanje, dodajte začine i šećer i smanjite vatru. Kuhajte još cca pola sata* (budite blizu i svako toliko promješajte da vam ne zagori) pa zatim dodajte sok od limuna. Kuhajte do željene gustoće. Stavljajte vruće u čiste staklenke i odmah zatvorite.

* dužina (ukupnog) kuhanja ovisi o količini vode koju ste stavili u maginje, ja sam radi lakšeg pasiranja stavila više vode pa sam je kuhala jedno 2 - 2 ipo sata - ukoliko imate dobru pasirku smanjite količinu vode i ubrzajte kuhanje :)


Nama se prva tura mermelade (koja nije bila dovoljno propasirana pa ima zanimljivu zrnastu strukturu) toliko svidila da sam je iza radila još dva puta, jedan put i s jabukama. Moram priznat da mi je ova varijanta sa samim maginjama ipak draža. Na slikama je poslužena sa krušćićima od pola kukuruznog pola običnog mekog brašna čiji sam recept našla na Coolinarici.

Maginje su još malo pa gotove - iskoristite ovo prilipo vrime i požurite u berbu! Svakako imajte na umu da je mermeladu poželjno raditi isti dan kad ih i uberete pošto su crvene bobe poprilično meke i osjetljive..... I da, nemojte pretjerati sa jedenjem sirovih bobica pošto, osim što su diuretik, sadrže i dosta alkohola pa bi se mogli i opiti :)

Nema komentara: