21 ožujka 2014

Gastro kuTIĆ: Darkovi keksi

Nedavno sam naletila na jedan muški kulinarski blog (je li se to samo meni čini ili je ženskih {food} blogova puuuno više od muških, zapravo, mislim da je ovo prvi te vrste na koji sam ja nabasala?!), Darkova Web Kuharica, na kojem sam pronašla super jednostavne kekse sa bananama i zobenim pahuljicama. Keksi su zdravi, gotovi u svega 15ak minuta i ukusni.... bar tako Darko kaže.
Skeptična kakva jesam nisam odolila, a da ne iskušam recept već unaprid pomalo sumnjajući u ishod. Unatoč mojim sumnjama pokazalo se keks sa samo dva sastojka ipak može bit ukusan. No.... Keks sa ista ta dva sastojka + još koji ipak može bit malo ukusniji. Ah, ne bi ja bila ja da nisam bar nešto malo prominila na receptu.... Evo moje verzije Darkovih bananastih keksa:


ZOBENI KEKSI S BANANAMA
original recept možete pronaći TU

2 veće (pre)zrele banane
100 g zobenih pahuljica
1 dcl mlijeka
pola žličice cimeta
par kapi limunova soka
1-2 reda bijele čokolade (ovisi koliko slatke kekse volite)*
*čokoladu možete zamijeniti medom ili nekim drugim sladilom

+

dodatak po izboru: borovnice, jabuke, mindeli, sušeno voće, komadići čokolade.... 

Dakle, moja verzija ovog keksa vjerojatno nije zdrava kao Darkova, ali je još uvijek jednostavna za napraviti.... Za početak pospite pahuljice cimetom i prelijte mlijekom. Pustite da malo odstoje dok ne omekšaju (jedno 15ak min). U međuvremenu banane prelijte limunovim sokom i izgnječite ih. Dodajte im omekšale pahuljice (ocjedite im višak mlika ako ga ima) i sitno naribanu čokoladu i sve promješajte. Ovime ste dobili osnovnu smjesu i od nje možete raditi kekse, no, ovo je isto tako faza u koju možete dodati komadiće tamne čokolde, sušeno voće ili komade svježeg voća da biste ih malo 'začinili'. Žlicom rasporedite 'tijesto' na papir za pečenje i stavite ih peći u ugrijanu pećnicu na 200°C jedno 15-20 min. Dok su vrući malo će vam se ljepiti za papir, zato pričekajte za probavanje koju minutu da se malo prohlade ;)


Ja sam napravila duplu smjesu i radila tri verzije: s borovnicama i listićima kokosa, s bademima i s karameliziranom jabukom (dan prije sam ih radila za punjenje palačinki pa sam iskoristila ono što je ostalo). 

Jedna stvar na koju vas moram upozoriti - birajte smećkaste banane, nikako zelene - razlika u okusu je golema. Također, na količinu od 100 g zobenih pazite da stavite veće banane, u protivnome malo smanjite količinu pahuljica da ne budu presuhi. 
Dobra je fora s ovom smjesom što ju možete pojesti i onaku samu, prije pečenja, a da vas pri tome neće zaboliti stomak :)


Javite kako su vaši ispali :) U slast!

Broj komentara: 5:

Darko Kontin kaže...

Moram i ovdje ostaviti komentar :)

Super izgledaju i hvala što si ih isprobala i posvetila im slova na blogu!

A verziju s bijelom čokoladom moram probati još ovaj tjedan!

Maja Zmaja kaže...

ajme pa ovo izgleda tako dobro da im skoro osjetim okus! bravo za ideju!

Teta Logopedica kaže...

Morat ću probat kekse i posjetit Darkov blog po još koji recept!!

Asja kaže...

mmmm, stvarno izgledaju ukusno! oduševljena sam i načinom na koji si ih prezentirala i fotkala!

Drangulije kaže...

Hvala na ovom odkriću :) Volim ovako jednostavne stvari. Možda je u pitanju samo to što nemam leđa za duže stajanje, pa izbegavam sve komplikovane recepte :P