28 ožujka 2014

Gastro kuTIĆ: Slana pita s medvjeđim lukom

 Možda ne tipično za jednu ženu, ali volim česan (češnjak) i stavljam ga u sve - meso, ribu, umake, slane pite.... Možda baš zato jako volim i medvjedji luk, bilo da je spremljen na salatu bilo kao glavni obrok.



Iako se, nakon kratke rasprave na Facebooku, ispostavilo da njegov brat, pasji luk (i još jedan kojem sam zaboravila ime) raste i kod nas na jugu ovaj koji sam ja imala ipak je bio s s kontinenta. Dio je pojeden u salati, a drugi dio sam iskoristila u kuhanom obliku, i to u dva navrata. Evo kako....


GALETTE S MEDVJEĐIM LUKOM

TIJESTO: 
40 grama zobenih pahuljica
200 grama integralnog brašna
120 grama maslaca
40 grama grisa
žličica soli
oko pola dcl hladnog mlijeka
1 jaje – razmućeno
po 1 žlica (mljevenih) sjemenki: suncokreta, tikve i sezama

Kao osnova za recept za tijesto mi je poslužila Anina slatka pita o kojoj sam već u nekoliko navrata pisala i na blogu (TU i TU). Malo sam ga doradila i napravila slanu verziju koja je ispala odlično! Radite ga kao i svako drugo prhko tijesto - u brašno pomiješano sa sjemenkama i soli utrljate komadiće masla, a zatim dodate razmućeno jaje s mlijekom i umiješate tijesto. Ukoliko vidite da se tijesto još mrvi možete dodati kap mlika (konzistencija mora biti čvršća, ali opet podobna za valjanje). Pustite ga da odstoji 20ak min u frižideru, taman dok vi napravite nadjev!


NADJEV:
vezica medvjeđeg luka (količina zapravo ovisi o ukusu)
1 poriluk ili 2-3 mlada luka
komadić pancete
jaje
ribani meki sir (cca 10 dkg)
mozzarella (jedno manje pakiranje, mislim da ono bude oko 20 dkg)
malo soli
žlica sezama

Sve sastojke narežete na sitne komadiće i zajedno dobro promješate. To je zapravo to.... Da sam imala više stavila bih još medvjeđeg luka, meni bi bilo pasalo da se više osjeti u pečenoj piti dok je dragom bilo taman.

Razvučete tijesto i rasporedite nadjev jedno 2-3 cm od ruba i zati rub prevrnete preko nadjeva i stavite peći na nekih pola sata, 180°C. Malo rubove tijesta poškropite maslinovim uljem da ne pocrne prebrzo.


Pečena je stvarno odlična! Mi smo još napravili umak od milerama (u pola milerama dodate žlicu senfa, kap maslinova ulja, malo soli i začina po želji - u našem slučaju curry i kim) koji je super nadopunio okus pite...


Još jednu manju porciju medvjeđeg luka sam iskoristila u umaku s puretinom i sušenim vrganjima. Bila je stvarno za prste polizat!

KONTINENTALNA PASTA

šaka sušenih vrganja
pureća prsa
vezica medvjeđeg luka
vrhnje za kuhanje
1 dcl bijelog vina
poriluk
sol
povrtni temeljac (ja koristim kocku za povrtnu juhu iz Bio&Bio)
pasta


Ovo je zaista jednostavan umakić za napraviti..... Najkompliciraniji dio jest potočati vrganje i pustiti ih da odstoje sat, dva, bez toga bi ručak bio gotov u manje od pola sata! 
Dakle, potočati vrganje, ocijediti ih i spremiti vodu u kojoj su se namakali. Na maslinovom ulju zažutite poriluk, dodate puretinu i vrganje, malo ih zapržite pa podlijete vinom. Kad vino ishlapi dodavate malo njihove vode i malo povrtnog temeljca. Krčkate tako jedno 15-20 min i pred kraj stavite vrhnje za kuhanje i pola sitno narezanog medvjeđeg luka. Kuhajte još par minuta, izgasite vatru i pustite poklopljeno koju min. U vodu za pastu dodajte one vode od vrganja i povrtnog temeljca (ako vam ih je ostalo od umaka) i umiješajte je u umak. Neposredno prije posluživanja dodajte preostali dio medvjeđeg luka, pospite parmezanom i tostiranim tikvinim sjemenkama!

Ako isprobate koji recept javite mi kako vam je ispao :)

Broj komentara: 6:

Zim kaže...

Ljep, originalni recep! Sam ucim srpski, da ja malo znam hrvatski.
Pozdrav iz Poljsku!

Paulo Gonçalves kaže...

A very interesting and nice blog.
Greetings from Portugal

Paulo Gonçalves
http://viajaredescobrir.blogspot.com

Teta Logopedica kaže...

Evo medvjeđim lukom si zarazila Poljsku i Portugal :) i sve nas koji te pratimo :)

Lana kaže...

E danas ću baš napraviti ovu pitu! Javim kako je ispalo! :)

Asja kaže...

i ja volim češnjak i luk svih vrsta :) recepti se čine odlićni!

sashkonela kaže...

Bas su mi trebali ovi recepti. Sad bih jela oba / krenula bih prvo sa pastom ,pa zavrsila sa malo pite :) Imam taman malo suvih vrganja, pa mislim da zaista krecem sa tim!