25 travnja 2014

Gastro kuTIĆ: kako iskoristiti domaće neprskane limune

Vrime je za branje limuna pa sam ove mirišljave domaće iskoristila i osušila im koru (zajedno s koricom naranče i đumbirom).



Treba im jedno 3-4 dana na zraku da se suše, a kad se osuše se smežuraju u kuglice i od ove količine ostane možda petina. Kad ih čistite samo pazite da ne izrežete i onaj bijeli dio ispod kore, on je gorak pa će pokvariti aromu.... Ako vam je lakše, možete koricu jednostavno naribati.


Inače, sušeni limun koristim kao dodatak čajevima. Tako sam u posljednjoj čajnoj razmjeni napravila svoj osvježavajući ljetni mix - sušeni limun, đumbir, lavanda, menta i zeleni čaj. Možete ga koristiti i kao začin u kuhanim jelima ili, ako ćete ga rezati još sitnije, u kolačima. 

Ja sam od svježe korice napravila aromu limuna (kojoj također možete dodati i sušeni limun), a od soka sirup.



AROMA LIMUNA
isjeckana korica 2 limuna
3 dcl vodka
Limunu ogulite koricu tako da nema onog bijelog dijela koji je gorak. Isjećete je na trakice i stavite u bocu u koju ulijete vodku. To je to.... 2-3 puta dnevno promješate i ostavite koji dan. Već drugi dan je potpuno limun preuzeo miris. 
 

SIRUP OD LIMUNA
(1 l)
1/2 l iscjeđenog limuna
par kolutića svježeg đumbira
2,5 dcl vode
2 dkg šećera

Prvo napravite šećerni sirup tako da pomješate vodu, šećer i đumbir i pokuhate dok se šećer ne otopi. U mlaki sirup dodate ocjeđeni sok od limuna. Prelijte u bocu i držite u hladnjaku.
Umjesto đumbira možete dodati svježu mentu, u kombinaciji s limunom je super. Također možete smanjiti količinu šećera u sirupu, taj dio ovisi o tome koliko slatki sirup volite. Kako sada raste bazga probat ću idući put dodati i nju....

Igrajte se i vi pa mi na nakit.tic@gmail.com javite rezultate :)

Broj komentara: 5:

Maje Zmaje kaže...

Ja sam nedavno dobila limun u kalju i iskreno se nadam da će jednom roditi i da ćemo imate prave domaće, ne zagađene plodove! Već ima male pupove i baš su me obradovali!:)

ana@carpe_diem kaže...

ovo izvrsno izgleda, pogotovo me zanima tvoj ljetni mix - možeš napisati u kojem omjeru stavljaš sastojke? bojim se da ne pretjeram sa đumbirom

tina.b. kaže...

@ ana@carpe_diem - prvom pomiješam ove 'mirisne sastojke': koricu limuna, đumbir, lavandu po jednu žličicu i na tu količinu dodam jednu veliku žlicu mente i jedno 2 žlice zelenog čaja koji je zapravo osnova. Đumbir je dosta jak tako da njega možeš staviti manje pa probaj, ako ti je preblago dodaj još :)

ana@carpe_diem kaže...

hvala, tina! probat ću obavezno!

jednababaroga kaže...

Ajme, super!!
Bas imam domacih limuna i mislim se kako ih iskoristiti :)