19 travnja 2014

Uskrs 2014. - ponekad treba znati kada stati

...eeee, svake godine to ponavljam iznova i nikako da naučim! To bojanje jaja nikako da završi kako treba - lani sam eksperimentirala s duck tapeom i prirodnim bojama di mi je pola jaja puklo (iako, ova koja su ostala čitava su bila zgodna), a preklani sam isto išla izvodit kerefeke pa sam na kraju sva jaja morala bojati iznova (i opet ih je pola puklo).

Na žalost, ni ove godine nije puno drugačije......

Evo ovogodišnje uskrsne priče.


Na radionici za izradu penganih pisanica* prijateljica je donila ova lipa bila jaja (gore na slici), baš onakva kakva budu na američkim blogovima sad oko Uskrsa. Naučila me kako ih izbjeliti pa evo sad ja vama prenosim recept - u mješavini alkoholnog osta i vode (pola - pola), kuhajte jaja jedno 10 min na tihoj vatri. Još vruća ih lagano isperite pod mlazom vode s četkicom za zube i to je to. Na ovaj način im zapravo dignete gornji smećkasti sloj i ostanu fina bijela, ali im je i kora malo tanja radi toga.

Doma sam naumila jaja raditi na baš takav način, samo s jednom razlikom - nakon penganja sam jaja odlučila izbjeliti umisto obojati. I super su ispala.... da sam samo na tome stala.....

Dakle, ako se odlučite sami pengat jaja treba vam par sitnica - alat napravljen od batučica i komada grančice...


.... komadić pčelinjeg voska i plamenik.


Vosak se mora dobro, dobro ugrijati i zatim krećete - umočite baotučicu u vosak i crtica po crtica obojate jaje. Bitno je da su vam jaja očišćena od nečistoća i da nisu prehladna kako se vosak ne bi prebrzo hladio i skidao s jajeta. Radite kratke poteze i s malo strpljenja možete napraviti fine ukrase. Ove godine, moji ukrasi su bili početnički - točkice i prugice na razno razne načine.


U teću u kojoj kuhate jaja stavite na dno krpu kako ne bi udarala o dno posude i razbila se. Moja su ispala totalno fora, ovaj pengani dio je zapravo ostao smećakasti i reljefni.


No, kao što rekoh, tu priči nije kraj.... Kako sam ih izbjelila 10, a od tih 10, 6 je bilo penganih od kojih su 4 ispala dobro, 2 malo bljeđe, stoga sam odlučila da ću ih još ekstra obojati i to u cikli i kupusu kao lani. No, ovaj put, pametno, nisam stavila čistu vodu nego sam ih preko noći namakala u mješavini s ostom i vodom i naravno, u jutro sam dobila tvrdo kuhana jaja - bez kore! Znači - ne namakati jaja u visokom postotku alkoholnog osta duže od 15 min!!

Sad sam ostala na 6 jaja. Dobro, nije kraj svita, odlučih ova tri ostavit kakva jesu, a druga tri i opengat i obojat opet. Pukla dva od tri. OK, sad sam ostala na 4 jaja! 3 bila i jedno obojano. Kako sam još uvik zadovoljna ovim bilima idem ih ja pokazat sestri i mami od A. Putem (a put se odnosi na 15ak skalina) padnem i razbijem dva! Izvrsno! Od početnih 10 završila na 2 jaja!

Srećom, s ovim puknutima u drugoj turi penganja/bojanja stavila sam i par openganih na radionici (a koji se nisu prodali dan ranije) i ta su preživila!


Od svih, bijelo je na kraju ipak najlipše.... Tribala sam znat tu stat i imala bi 10 prekrasnih bijelih jaja u košarici. Znam za dogodine.... Bilo kako bilo:

Sretan vam Uskrs svima! 
Uživajte u par slobodnih dana i druženju s obitelji i prijateljima.... 
i u dobroj hrani - al' ne zaboravite stati na vrijeme ;))


* Penganje je bojanje jaja otopljenim pčelinjim voskom te nakon toga kuhanje istih u kapuli. Dio koji je bio premazan voskom ostane u prirodnoj boji jajeta, a ostatak kore pocrveni ili posmeđi, ovisno o količini lučine. Radionicu je organizirao ogranak Lige protiv raka Trpanj (sve pisanice su išle na prodaju u dobrotvorne svrhe)

4 komentara:

Drangulije kaže...

Hvala na ovim savetima.
Sledeće godine ću se sigurno setiti ovog, pa mislim da ću se usuditi i pokušati.
Ove godine sam bojila jaja sa krep papirom :) i zadovoljna sam ishodom.

Sretan Uskrs!

Martina Visnjic art kaže...

O super ideja!
Sretan Uskrs tebi i tvojoj obitelji.

Renata kaže...

Stvarno super tehnika...a ovo za izbjeljivanje nisam znala, sad znam i to...:)
Sretan Uskrs tebi i obitelji!

Maje Zmaje kaže...

Dakle, ja sam mislila da su ta bijela jaja takva sama po sebi! Na godinu ću definitivno isprobati! Super su ti ispala jaja, iako je je mali postotak 'preživio'! ;) A i ona od prošle godine su super, boje su divne!:)