30 lipnja 2014

Gastro kuTIĆ: džem od kajsija i lavande

Joj, gledam zadnji post i vidim datum i mislim se 'zar je moguće da je već toliko vrimena prošlo?!', a kad tamo je, 2 tjedna su proletila od tada!
Dobra stvar je što dosta započetog privodimo kraju i što ću uskoro moći podiliti s vama sve ono na čemu smo dragi i ja radili zadnja 2 miseca. Čeka vas par postova na temu interijera, savjeta kako sa malo novca napraviti velike promjene i par prije/poslije postova.

Da napravim više pauzu od struganja, pituravanja i čišćenja ugrabila sam jednu večer sat-dva vrimena i napravila mermeladu od domaćih mirišljavih kajsija. Kombinirajući više recepata koje sam pronašla po netu i onaj mamin napravila sam svoju verziju mermelade za koju vam treba:

DŽEM OD KAJSIJA I LAVANDE

1,5 kg marelica
0,5 kg šećera
1/2 mahune vanilije (toliko sam imala doma, možete staviti i više)
5-6 svježih cvitova lavande
5-6 košpica od marelice *
1 sok od limuna 

Operite, očistite i izrežite kajsije. Pomiješajte ih sa svim navedenim sastojcima i pustite da odstoji u frižideru preko noći (ja sam ih očistila u jutro i radila mermeladu kasno na večer tako da možete i tako:). Lavandu sam u marelice dodavala ovako kako je vidite na slici, nisam htjela da joj otpadnu cvitići i da ostanu u mermeladi, ako vama to ne smeta možete ju slobodno i usitniniti.
Nakon što kajsije puste sok stavite sve kuhati na srednje jaku vatru nekih pola sata - 45 min (test sa žličicom mermelade u frižideru za provjeru gustoće). Dižite pjenicu dok kuha i svako toliko promješajte. Pri kraju kuhanja izvadite lavandine cvijetova i izmiksajte štapnim mikserom (ukoliko ne volite veće komade voća). Vruće sipajte u čiste staklenke i odmah ih poklopite.

* Ako istučete one deblje košpice od marelice vidit ćete da u njima ima mali jestivi dio koji izgleda poput mindela. Sušene košpice od marelica su inače jako zdrave, a imate ih kupiti u Bio & Bio trgovinama.



Iako sam se bojala da će lavanda dominirati u okusu mermelade to se ipak nije dogodilo. Osjeti se, ali vrlo diskretno, taman toliko da se zapitate što to još ima u mermeladi osim kajsija! Stvarno je bogatog i punog okusa i mislim da će se vrlo brzo pojesti, tim više što se od ove količine dobiju svega 3 srednje teglice mermelade.


Radite li i vi svoje, domaće mermelade? Koja vam je najdraža?
Podijelite recept s nama, a ako napravite svoju mermeladu po nakiTIĆevom receptu pošaljite fotke, a objavljene tagajte sa #nakitic #nakiticblogspot #gastrokutic



3 komentara:

Kristina Brljevic Ivkovic kaže...

i ja sam isto pravila marmeladu od kajsija! nisam dodala lavandu, ali je svejedno prefina, meni najdraza! :)

Martina Visnjic art kaže...

Mi doma obožavamo marmeladu od marelica, ali ju nikad nisam probala sama napraviti. Sad kad vidim tvoju prirodnu, kako lijepo izgleda... I jako mi se sviđa kako si sredila staklenke. :)

Maje Zmaje kaže...

Nisam ljubitelj džema od kajsija, ali je moji momci obožavaju! Ako bude ove godine dovoljno, probat ću napraviti, baš me zanima kakav je okus ove tvoje sa lavandom, jer izgleda prekrasno! Fotke su divne!