17 lipnja 2014

How to: use newspaper for decoupage

Nedavno sam tu na blogu postala tri fotke stvarčica na kojima trenutno dragi i ja radimo.... Iako je plan bio sve završiti u jedan tjedan na kraju su se neke stvari ugurale prije reda i tek ovu sedmicu privodimo ono prvotno planirano kraju.

Za danas sam vam odlučila pokazati drveni pjat koji sam sredila i usput napisati par savjeta o decoupageu.


Ne sjećam se kad sam zadnji put decoupage lipilo upotrijebila na - salvetama!? Al' stvarno.... I ovaj pjat sam odlučila obuči u retro novinski papir jer će vjerojatno i on završiti u Mojitu pa da bude u tonu s ostatkom kafića :)

Kao i obično, zaboravila sam fotkati korake sređivanja jer su bili usputni, u pauzama većih radova, ali nema tu filozofije.... Uglavnom, poanta decoupagea sa tvrđim papirom od onog salvetnog jest da papir namočite prije ljepljenja. Znači, u čistu vodu buć i van na suhu, čistu krpu pustiti da upije višak vode i onda ga ljepiti kao i salvetu. Za veće površine (ja recimo na ovaj način uskoro namjeravam 'presvuči' jedan ormar) možete koristiti jeftinije varijante ljepila od onog kupovnog za decoupage - možete razrjedit ljepilo za drvo s vodom (omjer od oka, al' tu negdi, pola-pola) ili ljepilo za tapete koje također zamješate s više vode nego stoji na pakiranju tako da dobijete tečnu smjesu, ne želatinastu kakva bi zapravo trebala biti pratite li omjere s pakiranja.


Druga stvar - ne bojte se brusnog papira! Kad vam se ljepilo posuši prođite rukom po rubovima papira i gdje god osjetite prijelaz s jednog kraja papira na drugi izbrusite brusnim papirom što finije granulacije. To posebno vrijedi za ona područja ispod kojih vam je eventualno ostao zrak - sve pobrusite i, ako je potrebno, preko zaljepite novi komad papira.
Iza brušenja obavezno očistite površinu i još jednom prođite penelićem sa smjesom ljepila i vode kako biste bili sigurni da lak (ako ćete lakirati) ne 'probije' papir. Ako oblažete predmet koji će često biti pran i čišćen ili koji se nalazi na mjestu gdje ima dosta prašine, tada bi svakako preporučila dati više ruka laka. Ako radite s mat lakom tada najmanje 3 ruke.

Ako se sjećate stolova koje smo lani radili za Mojito, oni su rađeni ovom tehnikom, a na njima ima, virovali ili ne - 6-7 ruka mat laka i super se drže i ove godine.


Inače, za ove stolove smo koristili vrlo kvalitetni dvokomponentni lak za parkete koji se kupuje uglavnom u većim količinama, ali, ipak govorimo o kafiću u kojem se svaki stol očisti dnevno bezbroj puta. Za ovaj pjat sam, s druge strane, koristila običan sjajni lak u spreju koji je isto ok za održavanje tako da možete slobodno koristiti i takav. Ukoliko koristite tekući lak vodite računa da ga nanosite sa spužvicom rađe nego s kistom, i isto tako vodite računa da su svi lakovi za drvo (a posebno brodski lakovi) na kojima stoji natpis 'bezbojni' ipak malo nijansirani tako da će vam vjerojatno što god lakirate dobiti žućkastu ili neku drugu nijansu (barem ja takva iskustva imam).


Još jedan savjet - kada imate oble površine, odnosno oble rubove poput ovog mog pjata, tada je bolje koristiti manje komade papira jer ćete lakše pokriti željenu površinu bez balončića zraka. Također možete papir malo rukom raskidati, a to nije problem kad je vlažan, i prilipiti jedan preko drugog pritiskajući prstom zrak od ispod....

Eto drage moje krafterice, nadam se da sam vam pomogla ovim malim savjetima. Imate li vi neki trik sa decoupageom koji tu nisam spomenula rado bi da ga podijelite sa mnom u komentarima ovog posta :)

Čim uhvatim vrimena pokažem vam i ostale radove iz onog posta neki dan :)

Broj komentara: 5:

sashkonela kaže...

Ovo mi je bas trebalo, jer planiram u novine decoupagirati celu kuhinju! Poznanica je neki fiokar decoupagirala u novine lepkom za tapete, pa je prelazila brodskim lakom.

tina.b. kaže...

brodski lak ti obično ima žučkasti ton pa vodi o tome računa. Mi smo ga lani isto mislili stavit na stolove, ali smo se radi toga predomislili. Ako ti to ne smeta onda je to super varijanta jer su ti lakovi dosta kvalitetni i pogodni za mjesta koja dolaze u doticaj s vodom.
Drago mi je da će ti savjeti koristiti :)

Marikka kaže...

Lak za čamce Chromos Svjetlost ne daje žućkast ton. Kad se otvori, djeluje prozirno ljubičasto. Radila decoupage na bijelom i htjela sam da ostane bijelo i ovo je bio jedini lak s kojim sam uspjela. Probajte! Ima malih paketa za kupit pa nije neki trošak! ;-)

Marikka kaže...

Lak za čamce Chromos Svjetlost ne daje žućkast ton. Kad se otvori, djeluje prozirno ljubičasto. Radila decoupage na bijelom i htjela sam da ostane bijelo i ovo je bio jedini lak s kojim sam uspjela. Probajte! Ima malih paketa za kupit pa nije neki trošak! ;-)

ana@carpe_diem kaže...

aj, alan ford na stolu i zdjeli! odlično!