10 srpnja 2014

Bojati keramičke pločice - da ili ne?

Moram priznati da sam bila umorna i zasićena od struganja, ribanja i čišćenja dovodeći apartman iz prošlog posta u useljivo stanje tako da sam tražila barem jednu malu stavku u kojoj bi mogla napraviti nešto iz gušta. Odlučih se da ću kreativnost ispoljiti na pločicama! 


Za sve koje zanima postupak i žele nešto slično pokušati kod kuće moram se ograditi i napisati da sam pločice bojala s velikom zadrškom i strahom u konačan rezultat. Postoje bolji, kvalitetniji načini da se ovo napravi (malo googlajte, naći ćete po webu dosta dobrih i detaljnih tutorijala), ali, ja nisam imala vrimena čekati priliku da kupim prave premaze i boje i odlučila sam riskirati i pokušati s onim što imam doma. Kako će sve skupa izgledati nakon par mjeseci sezone i korištenja kuhinje vidit ćemo zajedno za koji mjesec :)

E sad, kad sam to skinula s duše, evo postupka (na vašu odgovornost).....
Oko pločica  koje želite bojati zalijepite pik traku. Preporučam da ju ljepite na keramiku ne fugu pločice do nje (fuga će bolje upiti boju pa će vam kasnije biti manje štete kada budete skidali traku). Uzmite temeljnu bijelu boju i valjkom obojajte pločicu, nakon što se posuši dodajte još 1-2 sloja boje (ovisno o podlozi i željenom efektu).


Tek kad je boja potpuno suha (ja sam čekala 1 dan) uzmite permanentni flomaster i napišite/nacrtajte na pločici što već želite. Pustite koju minutu da se dobro osuši i tada pređite lakom u spreju. Ja sam koristila obični brzosušeći sjajni lak neke žnj marke. Između svakog sloja laka pričekajte barem 15ak min da se ona prethodna ruka osuši. To ponovite jedno 3-4 puta.


U idućoj i konačnoj fazi - skidanje pik trake - sam napravila jednu grešku. Bila sam nestrpljiva i nisam čekala da se lak dobro osuši nego sam je išla odmah skidati. Kako je lak još bio mokar tako je namočio i donje slojeve boje koji su se sa pločice gulili kao stara etiketa sa staklenke.
Bojala sam se da će se to dogoditi i s drugim pločicama, ali malo sam pričekala i slojevi su se ipak stisli pa je kasnije to išlo lakše. Malo sam se pomogla skalpelom da lakše skinem one dijelove trake koji su bili bolje natopljeni bojom.


Da budemo iskreni, pločice i fuge su same po sebi jako loše, ali pošto je to nešto veća investicija nego smo je mi u danom trenutku mogli priuštit mislim da smo ovom malom intervencijom ipak  uspili uniti malo svježine među stare pločice.

Biste li se i vi okušali u nečem sličnom i što mislite, koliko će dugo 'izdržati' ovaj moj eksperiment?












Broj komentara: 5:

Marija kaže...

Super ideja s receptima. Pada mi napamet da bi bilo super staviti kreda boju. A možda se čak po pločicama može pisati s markerima za whiteboard pa mijenjati recepte. Kad su ovako stare pločice u pitanju, čak bi išla na varijantu direktnog pisanja markerima/bojama i lakiranjem.

Kod jedne poznanice sam vidjela divno oslikane keramičke pločice, koristila je boje za stakla i slično, drži se i pod ribanjem.

Vidjet ćemo koliko će izdržati, ali neće biti loše ni sa shabby chic stilom kad se malo krene guliti druge godine ;)

John Smith kaže...

gradimo.hr
So very pretty! Great design. Thank you for sharing. Visiting from DIY Home Sweet Home. Would love it if you would share this at my Make it Pretty Monday party at The DedicatedHouse.

Damir kaže...

Meni se čini da je vama vrijeme za nove pločice :) Ako Vas zanima cijena postavljanja pločica možete iskorisiti link da si izračunate koliko bi Vas koštalo da ta kuhinja izgleda ko iz kataloga.

Ema Novak kaže...

Jakooo mi se sviđa ova ideja pisanja po keramičkim pločicama. To mora biti trajni marker? :)

tina.b. kaže...

Da, obavezno. Mislim da bi bilo dobro i pisati flomasterm za keramiku koji se moze susiti bez pecenja (ali tu varijantu nisam sama probala)