31 listopada 2014

TesTIĆ #1

Svaki put kad radim neki tuTIĆ promislim kako mora da negdi u bespućima interneta postoji neki sličan tutorijal i kako ja nisam prva koja se toga nečega sjetila. OK, ne moram biti prva, ali onda opet, čemu tutorijal, ako on već negdje postoji?! I zaista, ponekad je teško pronaći inspiraciju (a i vrime) i svaki vas put oduševiti novim uratkom koji će vam biti koristan, za koji neće trebati brdo alata kojeg većina vas nema, čija izvedba neće biti preskupa itd. U baš takvom nedostatku inspiracije (ili u potrazi za istom) palo mi je na pamet kako bi mogla testitirati već postojeće tutorijale, a zašto onda ne i neke savjete, recepte itd. I tako je nekako došlo do nove rubrike na blogu - tesTIĆ :)

Za prvi post izabrala sam jednu cakicu koju sam pronašla na blogu The Creek Line House u potrazi za rješenjem svog 'problemčića'.
Vjerojatno ste do sad skužili da volim reciklirat (i skupljat) tako da rijetko što bacam. Staklenke pogotovo. Uvik dobro dođu za razno razne svrhe (1, 2, 3, 4), ali mrzim kad im ne mogu skinuti originalnu etiketu. Posebno su zeznute naljepnice od Zvijezda majoneze i tartara.... grh.... stružeš.... natapaš.... opet stružeš..... i ne ide! I tako, google zna bolje od mene pa idemo vidit koje savjete mi nudi.... maslac od kikirikija - nekako ne zvuči uvjerljivo..... prokuhavanje - neučinkovito...... feniranje - I don't think so..... mješavina ulja i sode bikarbone - hm, lagano!

Dakle, recept glasi - u jednakom omjeru pomiješati obično jestivo ulje (u mom slučaju sojino) i sodu bikarbonu u omjeru pola-pola, smjesom premazati etiketu, pustiti da odstoji 15ak min, krpicom kružnim pokretima maknuti smjesu koja bi trebala otići zajedno s ljepilom.

Let's test it!


Papirni dio ide nakon što sam prokuhala teglicu u vodi s malo deterdženta. Radite to dok je još vruće. Ovo funkcionira za dobar dio naljepnica, većina će ih otpasti bez velike gnjavaže struganja i ribanja.


Smjesa je relativno gusta i ne klizi sa stjenka staklenke što je jako dobro. Napravljena može trajati poprilično dugo - stajanjem dolazi do razdvajanja ulja od sode, ali to se lako promijeni ako je malo promiješate.


Kao što ste vidili na gornjoj slici poprilično je ljepila bilo na ovoj staklenci i prvo mazanje nije uspilo dignuti sve ostatke. Ipak, ovo što je ostalo nije bilo ljepljivo što je također dobro.


Ponovila sam isti postupak još jednom i ovaj put sam smjesu skidala mokrom krpom, za razliku od prve ture di je krpa bila suha.


Iz drugog pokušaja staklenka je izašla bez trunke lipila!

Sve skupa trebalo mi je jedno 30 min za cijeli postupak, valjda manje od 1 kn troška, bez naprezanja i struganja.... Rezultat - vrlo efikasan.

Krajnja ocjena: 4,5/5  // pola boda za dupli pokušaj :)

Što kažete, hoćete i vi idući put pokušati ovako očistiti staklenku?
TesTIĆ - lajk ili dislajk? Ako ste za lajk primam prijedloge za iduće testiranje :)

4 komentara:

anonimna čitačica blogova kaže...

Odlično, moram da probam, bacila sam par jako lepih tegli jer nisam mogla da skinem lepak! Hvalaaa!

Misty kaže...

Totalni lajk + nemoj se ustručavati napraviti tutač za stvari koje već jesu na netu (većina ionako je) jer netko od nas možda jednostavno nije naletio na metodu koju pokažeš negdje dalje.

Suz Ica kaže...

Mrzim lepak na teglama i flasama, a za tutice sam uvek ;)

Maje Zmaje kaže...

Odlična ideja za tesTIĆ! Meni je davno jedna gospođa rekla da tvrdoglave etikete mogu skinuti uz pomoć jestivog ulja i to je bio jedan od najboljih savjeta ikad!:)