02 prosinca 2014

Gastro kuTIĆ: Bombice od tune i soje

Kad je hrana u pitanju volim se igrati i puštati mašti da me vodi kad je kuham, volim isprobavati nove recepte, volim kombinirati okuse, volim eksperimentirati sa začinima, a posebno volim koristiti namirnice koje nisam nikad prije ni jela ni spremala.... Soja je jedna od njih. Da, do prije neki dan nisam nikad jela soju i kad sam je vidila u dućanu odmah sam je kupila i odlučila isprobati.

Malo sam guglala u potrazi za inspiracijom, ali svi recepti su bili uglavnom vezani uz neke polugotove sojine proizvode tipa tofu ili sojine pločice (btw, nemam pojma što je to). Ova moja je bila u zrnu i trebalo ju je prvo skuhati.

Odlučila sam je skuhati po uputama na pakiranju - noć prije sam je potopila u vodi i sutra skuhala u blago posoljenoj vodi (trebalo joj je dobra 2 h da bude kuhana, onako, al dente). Još vrelo sam prebacila u staklenke i poklopila*. Ovako spremljena trebala bi moži izdržati koji mjesec bez problema.
*Staklenke prethodno ugrijete ili u vrućoj vodi ili u pećnici. Na ovaj način spremam i slanutak - jako je praktično imati gotov skuhan slanutak, a da nije u konzervi (čmožete ga koristiti u razno-raznim salatama, varivima, namazima, kao dodatak gustim juhama, a pečeni je također odličan).


Na taj način sam dobila polugotov proizvod s kojim sam se dalje mogla igrati.... Dio sam popržila na tavi i koristila kao dodatak gustim juhama što mi je bilo ok, ali nisam bila nešto posebno oduševljena. Dio sam koristila u izradi nekog namaza.... Kuhana soja ima taj neki blagi okus kvasca na koji se ne mogu treba naviknuti.... Ovo je jedna od onih namirnica za koje nisam sigurna sviđaju li mi se ili ne....

Neki dan sam je opet odlučila isprobati i to u kombinaciji s tunom. Radila sam bombice i totalno se oduševila!


BOMBICE OD SOJE I TUNE

5-6 žlica soje
1 konzerva tune (cca 100 g)
2 žlice kapara
1 pijak česna
1 jaje
maslinovo ulje
začini
krušne mrvice

Za početak samo da kažem da su mjere odokativne (kao i kod ostalih slanih recepata teško je pogoditi sve u gram). U multipraktiku prvo sameljete soju, zatim dodate tunu, kapare, česan, par kapi maslinovog ulja i jaje i opet smiksate. U dobivenu smjesu dodajte začine po volji, ja sam koristila majčinu dušicu, papar, mrvicu soli. Prezlu (krušne mrvice) dodavajte postepeno, ovisno koliko smjesa traži da možete bez problema oblikovati kuglice.
Moja smjesa se dosta ljepila za ruke i trebalo je poprilično gnječiti da se dobije fina kuglica. Zapravo je smjesa dosta mrvičasta, ali mješanjem dobijete strukturu tijesta. Uglavnom, formirate manje bombice i pržite ih u dosta ulja ugrijanog na srednjoj vatri.

Odlično idu kao grickalica uz tartar - super fora za večernji zalogajčić za ekipu i čašicu razgovora - nema šanse da će itko pogoditi da je soja u njima :)


Mi smo ih ovaj put jeli uz tjesteninu s mušulama i sjele su baš odlično! Dosta su prhke i nježne i lako pucaju pa zapravo najslađe kad ih jedete prstima :P


Broj komentara: 5:

Maje Zmaje kaže...

Izgledaju super, pogotovo u ovoj varijanti sa tjesteninom! Jako sam gladna! :) Zanima me ovaj dio sa stavljanjem kuhanog slanutka u teglicu! Jel njega isto tako skuhaš u slanoj vodi i samo u toj tekućini prebaciš u teglice? Koliko dugo može tako stajati!

tina.b. kaže...

Da, da, zajedno s tekućinom u kojoj ga kuhaš ga staviš u teglice i odmah zatvoriš. Bitno je da ima dosta tekućine. Meni je ovako slanutak bio ok i nakon 2 mj (tad smo pojeli zadnju teglicu pa ne znam da li bi mogao i duže, ali mislim da bi trebao moći).

Maje Zmaje kaže...

O pa zakon! Dva mjeseca je čist ok! Mogla bi onda posuditi od mame ekspres lonac i skuhati svaka 2 mjeseca po jednu turu! :) Hvala na informacijama! ;)

Drangulije kaže...

Kod nas ima da se kupi "obrađena" soja (ne znam kako bih je nazvala, zato novodnici)- sojini odresci, sojine ljuspice i sojini komadići :)
Ljuspice najviše koristim, odresci su mi ok, dok komadiće i ne volim baš (a kada pogledaš, sve je to isti proizvod). Imamo i sojine paštete. Super mi je sa paradajzom :D
Iskreno, ovakvu "sirovu" soju još nisam probala :) kada sam gotovanka, i koristim već polugotove proizvode! :D
Samo napred u novim receptima sa sojom. Sigurna sam da ćeš pronaći neki u kojem ti soja potpuno odgovara!

Suz Ica kaže...

Posebno volim pohovane komadice soje ali me mame i ove tvoje cuftice :)