16 prosinca 2014

TesTIĆ #3: sovica od šiški

Ovo lito mi je pala na pamet ideja da napravim sovicu od borove šiške. Kako sam liti u gužvi ta ideja je došla i bila zaboravljena do neki dan kad sam je se opet sjetila. Uglavnom, ta moja koncepcija je išla otprilike ovako - treba mi velika šiška, izrežem onaj donji okrugli (plosnatiji) dio i njega koristim kao tijelo, a onda na to od nečega već radim oči, krila, kljun i što već ide na jednu sovu.
I tako, našla sam šišku, ali, problem je bio što je velika šiška tvrda i ne može se rezati ni skalpelom, ni većim nožicama kakve ja imam doma. Trebalo je koristiti pilu. I tako je opet projekt zapeo sve do prekjučer kad sam surfajući naletila na jedan video na youtubeu u kojem jedna dosadna teta objašnjava kako ona radi sove od šiški. Činila mi se zgodna ideja za testić pa rekoh, idem ja pronać tu pilu i konačno učinit nešto s tom šiškom!


Sam tutorijal traje možda 3 min, a cijeli video nešto više od 9 min - predlažem vam da isključite ton i pustite muziku u pozadini :)

S obzirom da je riječ o videu u kojem se postupak dosta jasno vidi ovaj put ću preskočit foto korake i samo napisati di sam ja zapela, a to je bilo odmah na odabiru šiške :) 


U videu nije pokazano na koji način je odvojen donji dio šiške kako bi se mogle ove ljuskice guliti. Sad, koliko vrsta borova, toliko vrsta šiški, a ja sam izabrala pinj, valjda najtvrđu šišku od svih! Kao što rekoh, trebala mi je pila, a i nakon pile ni guljenje nije baš išlo tako lako kao njoj na videu. 
Uzela sam na kraju drugu, manju šišku koja je bila dobro osušena i njoj sam uspila dno izrazati ovim nožicama.
Drugi problem, guljenje ovih suših ljuskica također ne ide tako lako (ali ipak lakše nego na pinju), ali uz to ako ihidete rezati nožicama pucaju po dužini. Zato... pripremite se da ćete ipak morati odvojiti nešto vrimena, a i živaca za ovaj dio posla. I svakako imajte neke jače nožice uz sebe.


Dalje, pri ruci nisam imala nikakve grančice koje bi mogle koristiti za rep pa sam s odrine ubrala ove zavijutke i stavila njih. S njima je malo teže raditi jer su dosta kruti.
Dalje je ljepljenje išlo manje-više u redu. Ovaj gornji dio oko očiju  sam malo zeznula jer mi je ponestalo tih malih ljuskica pa sam stavljala ove druge, s veće šiške. Poanta je bila da ispod očiju trebaju ići što ravnije ljuskice, ovako su mi oči ispale malo buljave!


Za prvu je ispala fora, zadovoljna sam... iako bi i taj repić trebao biti gušći :) Napravit ću još koju, ali ovaj put ću umjesto kartona koristiti neku stabilniju, možda drvenu podlogu i šiške ću malo pomnije birati.


Kao što teta na videu kaže - trošak za izradu ovakve sovice je zaista minimalan, ali bi rekla da je ipak potreban malo veći trud za njezinu izradu. Meni je za cjelokupnu izradu, dakle od rezanja pilom do ljepljenja kukice od špage trebalo jedno 2 h. Doduše, treba uzeti u obzir da je ipak prva! Mislim da bi se vrime izrade moglo skratiti da se radi u koracima i više njih odjednom.

Krajnja ocjena: 3,5/5 - video je dobro napravljen, ali najvažniji i najteži dio je izostavljen - kako 'oguliti' šišku. 

Što vi mislite, hoćete probati napraviti sovicu?
Ako imate tutorijal koji želite da isprobam stavite link u komentar pa ćemo nešto iskombinirati :)
Ostale postove is tesTIĆ rubrike potražite - OVDJE!


Broj komentara: 5:

Maje Zmaje kaže...

Supika je sovuljica, samo kontam da za to treba ful strpljenja!

tina.b. kaže...

@ Maje Zmaje - da, zato sam i stavila malo nižu ocjenu, nije za svakoga, definitivn :)

tina.b. kaže...
Autor je uklonio komentar.
Drangulije kaže...

Slatka je ova sovica :)
Čekam da vidim kako će ti druga ispasti. Tj. da li ćeš biti zadovoljnija. :)

Misty kaže...

Jako slatko! :)