22 siječnja 2015

365 - yes or no?

Jučer sam u uvodnom dijelu posta napisala kako je zimi teško živit na Pelješcu. I jest. Možda u Trpnju malo teže nego drugdi jer živimo u sjeni brda Miloševice tako da sunce tu proviri samo par sati kroz jutro i nema ga već oko 13h. Kad tome nadodate niz kišnih dana koji, čini se, svake godine postaje sve duži, i činjenicu da živite u razizemlju pa onda i to malo toplih zraka sunca koje, kada i ako, provire ne osjetite na svojoj koži.... tada to postaje ekstra teško! Ne znam, čini se da je taj period od Božićnih praznika do proljeća beskrajno dug.

Kako bi samu sebe natirala da izađem iz te trule zimske ustajalosti i da samu sebe motiviram i dam si neki izazov, razmišljam da krenem s 365 projektom. Poanta je da svaki dan kroz godinu dana objavim jednu fotku iz svog svakodnevnog života... bilo da su to sebići, stvari koje me inspiriraju, čine sretnom ili nešto treće. Cilj ovakvog projekta je bilježiti male trenutke koji bi možda inače bili zaboravljeni, a i otvoriti maštu i kreativni um za one dane kada se ništa osobito ne događa.

#WHPstayfit (photo by Katherinekruger)

#WHPppaann (photo by Mattpake)

#WHPfairytale (photo by littleredwanderings)

#WHPballoons (photo by drcuerda)

Malo sam pratila ovakve projekte, čitala savjete i dojmove i ono što se čini svima zajedničko su dvije stvari. Prva je da nakon par početnih entuzijastičnih dana često dođe do 'krize' i želje za odustajanjem i druga, poboljšanje u baratanju fotoaparatom nakon odrađenog izazova.

Za sve postoji rješenje pa i za te krize.... postoje aplikacije i stranice koje ti pružaju zadatke za one dane kada nemaš inspiracije (ili za sve dane projekta, ako tako odlučiš). Super izbor je Instagram blog koji svaki petak postavlja hashtag s foto zadatkom za taj tjedan.... ima dosta zanimljive oznake tipa #WHPppaann, #WHPoutofplace, #WHPfairytale, #WHPalterego, #WHPthemakingof (WHP je skraćenica od 'weekend hashtag project'), a najbolji uradci su objavljeni na njihovom blogu.

Također, neki blogeri objavljuju svoje zadatke (oni ih nazivaju prompts), Bethadilly je započela svoj novi projekt upravo od sječnja ove godine pa još uvik možete uhvatit korak s njezinim zadacima (na istom blogu možete pronaći dosta savjeta vezanih za fotografiju).

Za inspiraciju je suuper i Flickr grupa 365 gdje ljudi postaju fotke iz svojih izazova.


photo by Nicholas Kupiak

Photo by LaneyButler

Od aplikacija čini mi se zgodna  Collect pomoću koje možeš u kalendar stavljati svoje fotografije, jedan dan - jedna fotografija, zatim imaš alarm koji te podsjeti da nisi postavio sliku taj dan i sl. Nije loše da na kraju miseca vidiš popunjen kalendar fotografija. Za nekog tko voli biti organiziran (poput mene) ovo je super rješenje. Instalirala sam još i Learn Photo 365 (photography assignemeng generator) za one dane kada se odlučim uzet fotoaparat u ruke umisto telefona. Ima super stvari, daje vam savjete kako da koristite kameru, koje postavke da promijenite, daje vam zadatke (imate opciju da ih birate sami ili da vam ih on nasumično odredi). Čini se zgodna za one koji žele naučiti više o svom fotoaparatu i kako ga bolje iskoristiti.

Uglavnom, naučila sam gradivo, skoro sam pa spremna krenuti.... No, prije nego se odlučim započeti svoj 365 projekt želim biti motivirana i sigurna da ću ga (pokušati) izgurati do kraja. Treba mi još malo odlučnosti da se sa 100% energije predam izazovu.

p.s. Kod nas Asja Boroš (365/2014.2015.) i Maja Maljković (365/2015) također rade 365 projekte i super su!


Photos by Maja Maljković

Photo by Asja Boroš (ove fotke su s njezinog bloga pošto su one na Flickeru zaštićene)

Što vi mislite o ovakvim izazovima? Mislite da ste dovoljan karakter da započeto i dovršite?
Možda imate kakav savjet, ako ste nešto slično već pokušavali ili odradili?

Broj komentara: 6:

Drangulije kaže...

Čula sam za ovako neke projekte (možda je čak jedan te isti, ko ga zna)... i ne čini mi se loša ideja.
Lepe su ove fotkice, što si postavila :)

Villa-loredana kaže...

Perfa ideja, a i fotke koje si postavila su super. Razmisliti ću. Možda u sklopu mojih putopisa na blogu. Lp. Loredana

Suzana kaže...

Tvoje postove čitam i fotkama se divim već duže od "365" i znam da ti možeš odraditi takav projekt bez većih napora. Odluči i kreni!

Maje Zmaje kaže...

Ja kontam da za mene nema šanse da izguram tako što, ali sam jednako sigurna da ti to možeš! Samo kreni! ;) Ovaj Learn Photo 365 mi se čini baš zanimljiv, morat ću malo provjeriti! ;)

What's for dessert? kaže...

365 projekt je super. Imaš tjedne i mjesečne izazove koji mogu pomoći u trenucima kad nemaš inspiracije što fotkati, a i super je kad ti fotka bude odabrana u uži izbor.
Sudjelovala sam u 365 projektu prošle godine nešto više od 5 mjeseci i bilo mi je super. Međutim, komentiranje tuđih fotki mi je oduzimalo previše vremena, a kako je u to vrijeme bilo puno posla u vrtu, teška srca sam odlučila da ću odustati od daljnjeg objavljivanja fotki.

Asja kaže...

kažem yes za 365. super su ti fotke i znam da bi ti i projekt bi super!