28 siječnja 2015

Gastro kuTIĆ: slatko od jabuke i banane

Ako pratite blog i njegovu 'gastro kuTIĆ' rubriku znate da volim mermelade, džemove i ostale inačice. Ne toliko jesti koliko kuhati. Do sada sam vam pokazala recepTIĆe za mermeladu od meginja, od šipka, od miješanog voća, od kajsije i lavande, a danas je na redu slatko od banana i jabuka, voća koje možete kupiti u dućanu u bilo koje doba godine. Ovo nije klasična mermelada ili džem, zato sam i napisala 'slatko', i može se koristiti kao domaća kašica za bebe, kao punjenje za muffine ili neki drugi kolač, može se namazati i na kruh, zašto ne?!


SLATKO OD BANANA I JABUKA
(od ove količine voća dobijete cca 3 teglice slatkog od 330 g)

1 kg jabuka
4-5 banana *
3 limuna
400 g šećera
2-3 dcl vode
cimet, svježi đumbir

Banane izrežite na manje komade, a jabuke izribajte kao za pitu. Stavite sve u lonac sa debljim stijenkama. Ulijte vodu, koricu limuna, cimet i đumbir. Meni je osobno draži onaj svježi, ali ako ga nemate i onaj u prahu je sasvim ok. Na ovu količinu ja sam izribala jedan komad od možda centimetra ili malo manji, to zaista ovisi o vašem ukusu. Pustite da se sve krčka jedno pola sata pa zatim dodajte šećer. Miješajte dok se šećer ne otopi. Provjerite konzistenciju testom sa hladnim pjatićem. Ako je dovoljno gusto izgasite vatru i umiješajte sok od limuna. Prema želji štapnim mikserom usitnite kašu. Vruće stavljajte u sterilizirane staklenke i odmah poklopite. Nakon otvaranja obavezno držite u hladnjaku (pošto u njoj nema umjetnih konzervansa) i pojedite u roku od 15ak dana. Ukoliko ovo slatko želite koristiti kao kašicu za bebe tada možete smanjiti količinu šećera i korigirati začine sukladno onome što vaša beba (ne)smije jesti.

* kada banane koristite u kolačima ili slatkom uvijek izabirite one dobro zrele, nikako zelene. Jako je velika razlika u okusu i strukturi.


Kao inspiracija za recept mi je poslužila Coolinarika, tamo stvarno možete naći svašta. Zapravo, danas imam na umu napraviti još jedan džem čiji recept sam tamo isprpala s kombinacijom voća koja mi samoj nikad ne bi pala na pamet. Vjerojatno ćete i o tome čitati u jednom od idućih postova u gastro kuTIĆ rubrici.

A vi, volite li raditi mermelade, koji je vaš omiljeni recpet, imate koji savjet? Podijelite svoje dojmove s nama u komentarima :) 

1 komentar:

Villa-loredana kaže...

Miriši na napravi me i pojedime. Loredana.