06 ožujka 2015

Gastro kuTIĆ: Džem od bundeve, jabuke i naranče

Malo kasnim s ovim receptom, ali po shopping centrima još ima za kupiti tikvi svih vrsta (baš sam i ja jučer potrošila zadnju domaću za juhicu), naranča se pokoja još uvijek može ubrati na stablu, a u dućanima ih uvijek ima za kupiti, tako da je ovaj vikend taman prilika za napraviti ovaj neobično fini džem/pekmez.

Kombinacija tikve i naranče mi se nekako nametnula sama, činila mi se baš interesantna pa sam išla njuškati po netu da pronađem neki recept koji bi me malo usmjerio. Pronašla sam ih par, a ova moja verzija je nekakva kombinacija dijelova tih pojedinih recepata i mog osobnog ukusa. Konzistencija mu je predivna, mekana i nježna i da ne znate sastojke sumnjam da biste pogodili da je tikva unutra.


DŽEM OD BUNDEVE, JABUKE I NARANČE

1,3 kg očišćene bundeve*
2 jabuke*
4 naranče (korica i pupa)*
3 limuna (korica i sok)
1 kg šećera
3-4 dcl vode
svježi đumbir
mahuna vanilije
klinčić, anis 

*(od navedene količine meni je ispalo 7 tegli od 330 g)

Tikvu prvo trebate očistiti. Kako biste si skratili vrime za kuhanje izribajte je, a isto napravite i s jabukom. Naranači i limunima taaaanko ogulite koru tako da bude što manje onog bijelog dijela koji daje gorčinu, zatim je izrežite na manje trake. Iscijedite sok od limuna, a naranče ogulite tako da im izrežete bijeli dio i da ostane što više čistog 'mesa'. Dodajte i fino izribani komadić đumbira, količinu prilagodite svom ukusu i mahunu vanilije (koju ste prije toga rastvorili i sastrugali sjemenke kako bi aktivirali njenu aromu). Sve skupa stavite u lonac i na umjerenu vatru pustite da se kuha. Prema potrebi dodajte 2-3 deca vode.


Budite uz lonac i svako malo promiješajte jer se tikva može malo ljepiti za dno. Za jedno 30ak minuta ubacite šećer. Do ovog trena imat ćete gustu smjesu u loncu, ali nakon koje minute iza kako stavite šećer, smjesa će se razrjediti. Sada je još morate dokuhati do željene gustoće. Ja sam ju kuhala još jedno sat vremena. Zadnjih 20ak minuta sam u gazi ubacila klinčiće i anis radi arome (nisam ih ostavljala u mermeladi jer su za moj ukus prejaki pa bi preuzeli sve ostale okuse).

Vruće stavljajte u sterilizirane teglice i odmah poklopite. Pričekajte da se dobro ohladi pa ih potom spremite u špajzu :) Nakon otvaranja ih obavezno držite u frižideru jer su zbog male količine šećera sklone kvarenju. Nastojte ih konzumirati kroz 7-10 dana.


Ovaj džem odlično ide uz slatki kruh iz pekača koji je vrlo sličan sirnici/pinci. Jučer sam ga radila po receptu s Coolinarike, ali sam džem od limuna zamijenila narančom. Idući put, da dobijem pravu aromu sirnice, ću ubaciti i malo rakije :)

Da li ste ikada spremali sličan džem, što mislite o ovoj kombinaciji sastojaka?
Ako isprobate recept javite mi dojmove :)

2 komentara:

Drangulije kaže...

Moja mama pravi još uvek jedina dzemove u našoj kući (ostali samo asistiramo), tako da znam da ovakav nije pravila :)
Jedino što znam za bundevu jeste da JAKO LAKO i brzo poprima mirise drugog voća. Zato je ima u kupovnim sokovima i dzemovima najviše, a ostalo su samo dodate arome :D
Znači, načelno mi ustavi kada kupimo neki dzem, jedemo bundevu :D :D

tina.b. kaže...

ma da?! Vidiš, to nisam znala za kupovne mermelade. Inače nisam neki ljubitelj mermelada uopće, jedem ih samo u palačinkama, ali ove domaće ipak malo češće konzumiram :)